تاکید خاجی و عبدالسلام بر تسریع در ارسال کمک‌های انسانی و دارو در پی شیوع کرونا در یمن

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران و سخنگوی انصارالله در گفت و گویی تلفنی بر تسریع در ارسال کمک‌های انسانی و داروی مورد نیاز مردم یمن در پی شیوع کرونا تاکید کردند.
کد خبر: ۳۹۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ - 18May 2020

تاکید خاجی و عبدالسلام بر تسریع در ارسال کمک‌های انسانی و دارو در پی شیوع کرونا در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص یمن، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز (دوشنبه) با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن و سخنگوی انصارالله تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت و گوی تلفنی طرفین آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن را مورد بررسی قرار داده و با اشاره به خطر شیوع بیماری کرونا در یمن و کمبود فراوان امکانات مقابله با آن به دلیل استمرار تجاوز نظامی نیرو‌های خارجی و محاصره ظالمانه این کشور، تسریع در ارسال کمک‌های انسانی و دارو‌های مورد نیاز مردم آن کشور را مورد تاکید قرار دادند.

خاجی و عبدالسلام هفته گذشته ۲۰ اردیبهشت ماه نیز به صورت تصویری با یکدیگر دیدار و به گفت‌وگو درباره آخرین تحولات یمن پرداخته بودند.

در این دیدار محمد عبدالسلام با تشکر از کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی و معنوی ایران از مردم یمن، بر آمادگی دولت نجات ملی یمن برای رسیدن به یک توافق سیاسی عادلانه تاکید و آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن را برای طرف ایرانی تشریح کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی همچنین دهم اردیبهشت با «سرگئی ورشنین» معاون امور بین الملل وزارت خارجه روسیه درباره آخرین تحولات یمن تلفنی گفت‌وگو کرد. دو طرف در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر حفظ تمامیت سرزمینی یمن، تنها راه حل و فصل بحران این کشور را راهکار سیاسی خواندند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار