شهید غلام‌­محمد نیک­‌عیش:

لازمه رسیدن به لقاءالله انتخاب شدائد دنیا است

فرمانده شهید «غلام‌­محمد نیک‌­عیش» در فرازی از وصیت­‌نامه خود آورده است: هر چه در این دنیا خوشی داشته باشیم بیش از آن سختی و شدائد است، پس چه بهتر که این سختی را خود به اختیار متحمل شویم و قبول کنیم و در مقابل این شدائد، نعمت لقاءالله و بهشت جاودان او را برای خود فراهم سازیم.
کد خبر: ۳۹۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ - 19May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «غلام‌­محمد نیک­‌عیش» در پنجم شهریور  1334 در «قوچان» متولد شد.  

غلام‌­محمد از 10 سالگی با احساس تعهدی که داشت برای تأمین معاش خانواده کمک حال آنها بود. کلاس چهارم بود که از قوچان به مشهد مهاجرت کرد و به حرفه فیروزه‌تراشی و حکاکی روی آورد. در این ایام با تمام خستگی کار روزانه، در مدرسه شبانه ادامه تحصیل داد.  

شهید نیک‌­عیش با فرارسیدن زمان سربازی به خدمت فراخوانده شد و در گارد شاهنشاهی دوران ضرورت را سپری کرد. او به انجام نماز اول وقت مقید بود و با جیره غذایی سربازخانه روزه می‌گرفت. در همان دوران بود که با اندیشه‌­های امام خمینی (ره) آشنا شد و به صف حرکت‌­های مردمی علیه رژیم طاغوت پیوست.

با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و در مناطقی همچون «سومار»، «مهران»، «سوسنگرد»، «دب‌حردان»، «خرمشهر» مخلصانه انجام وظیفه ­­کرد.

این فرمانده خراسانی مسئولیتی­‌هایی همچون معاونت طرح و عملیات قرارگاه نجف 2 و مسئول محور طرح و عملیات لشکر ویژه شهدا را در کارنامه خود داشت.

«غلام‌­محمد نیک­‌عیش» سرانجام در 23 آذرماه 1365 در «مهران» به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت رضا و در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

فرازی از وصیت­‌نامه شهید

«برادران و خواهران عزیزم هر چه در این دنیا خوشی داشته باشیم بیش از آن سختی و شدائد است، چراکه خداوند بزرگ می­‌فرماید «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ» پس چه بهتر که این سختی را خود به اختیار متحمل شویم و قبول کنیم و در مقابل این شدائد، نعمت لقاءالله و بهشت جاودان او را با ناز و نعمت­‌هایش برای خود فراهم سازیم.

سفارش این حقیر به برادران صدیق پاسدار این است که دست از یاری رهبر بر ندارید. تا جان در بدن دارید این امانت الهی را که انقلاب اسلامی است خوب محافظت کنید و ان­شاءالله به دست صاحب اصلی­‌اش حضرت ولی­عصر (عج) بسپارید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار