رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

دستگیری ۲۳ نفر از دلالان ارزی/ انهدام ۲۱ باند سرقت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته پلیس امنیت اقتصادی ۲۳ نفر از دلالان ارزی را دستگیر کرد.
کد خبر: ۳۹۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ - 19May 2020

دستگیری ۲۳ نفر از دلالان ارزیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در حاشیه طرح «رعد ۳۵» در جمع خبرنگاران در ستاد فاتب اظهار داشت: بعد از ۲۰ روز کار اطلاعاتی و در سه روز عملیات ۲۹۱ حکم قضایی اجرا شد و ۶۷۰ نفر از سارقان مالخر و کیف‌قاپ دستگیر شدند.

وی افزود: سارقان، مالخران، سارقان لوازم خودرو، منزل و موتورسیکلت دستگیرشده در قالب ۲۱ باند اقدام به سرقت می‌کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در این مرحله ۲ هزار و ۱۷۰ قلم انواع اموال سرقتی از متهمان کشف شد، ارزش مالی اموال مسروقه مکشوفه را ۹.۵ میلیارد تومان برآورد کرد.

سردار رحیمی به کشف ۱۸۲ خودرو و موتورسیکلت در این طرح اشاره کرد و گفت: در مجموع در این مرحله به ۸۸۰ پرونده پلیسی و قضایی رسیدگی شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: سه قبضه سلاح جنگی و ۳۴ قبضه سلاح سرد هم از زورگیران کشف شد.

وی با اشاره به برخورد با مزاحمان خیابانی و موتورسیکلت‌های سنگین که هنگام شب موجب نا آرامی در بزرگراه‌ها می‌شوند، گفت: شب گذشته ۳۹ دستگاه موتورسیکلت سنگین که صدای ناهنجار تولید کرده و ۱۳ دستگاه خودرو که در خیابان‌های تهران دور دور می‌کردند، توقیف شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: در سی و پنجمین مرحله از طرح رعد، ۳۸ قاچاقچی کالا دستگیر و ۱۳۴ هزار انواع کالای قاچاق کشف شد که در مجموع ۳۰ پرونده تشکیل شد؛ ۳ میلیارد تومان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه است.

سردار رحیمی ضمن اشاره به کشف ۱۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در طرح رعد ۳۵ عنوان کرد: برخورد با احتکار خودرو در دستور کار ما قرار دارد؛ بر این اساس در ۴۸ ساعت گذشته، پنج پارکینگ و انبار که بالغ بر ۵۴۰ دستگاه خودروی صفر ساخت کارخانه‌های ایران‌خودرو و سایپا در آن دپو شده بود، کشف شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شناسایی و دستگیری دلالان ارزی که به تازگی فعالیت‌های مجرمانه خود را آغاز کرده‌اند، افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته پلیس امنیت اقتصادی ۲۳ نفر از دلالان ارزی را دستگیر کرد که بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انواع ارز خارجی از این افراد کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت به کشف قرص‌های تقویتی منقضی شده و فاسد اشاره و خاطرنشان کرد: پنج و نیم میلیون عدد قرص فاسد و تاریخ مصرف گذشته که توسط متهمان در کل کشور عرضه می‌شد و همچنین سه و نیم تن شیر خشک فاسد از مخفیگاه متهمان کشف شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار