مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی خبر داد؛

اجرای دو هزار عنوان برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: بیش از دو هزار عنوان برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۹۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ - 19May 2020

اجرای ۲۰۰۰ عنوان برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان‌جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشستی خبری، اظهار داشت: چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت بزرگ ایران را در پیش رو داریم که در سایه مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی و حامیان منطقه‌ای از ایران به‌عنوان الگویی برای ملت‌های مسلمان و آزادیخواه یاد می‌شود.

وی صلابت، اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف را نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس دانست و بیان داشت: وحدت، همگرایی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، انسجام و هم‌افزایی ما در همه عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس بود و اگر این همراهی و اطاعت‌پذیری از ولایت نبود راه به جایی نمی‌بردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس به خوبی برای نسل امروز و آینده تبیین و حفظ شود، مطرح کرد: امروز نسل جوان ما نیازمند آگاهی لازم از آرمان‌ها و ارزش‌های رزمندگان دفاع مقدس هستند که باید این مهم پیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فلاحی از آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد تا پایان سال جاری با شعار «ما قوی هستیم» خبر داد و گفت: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با سیاست تأثیر دفاع مقدس بر بیداری اسلامی و پیروزی‌های حوزه مقاومت بر نظام سلطه و تروریسم امریکایی- صهیونیستی، تأکید بر نقش و مکتب شهید والامقام سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و جبهه مقامت، بهره‌مندی از مشارکت مردم و ظریفت سازمان‌ها و ادارات مختلف در اجرای برنامه‌ها، بهره‌گیری مناسب از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های جمعی و تدوین و انتشار دستاوردهای دفاع مقدس تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قالب 43 هفته متوالی و مناسبت‌های تقویمی پیش‌بینی شده، تصریح کرد: هفت کمیته تخصصی شامل «آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس»، «هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس»، «فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای دفاع مقدس»، «مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس»، «راهیان نور»، «امور پیشکسوتان و تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس» و «زنان و دفاع مقدس» ذیل این ستاد تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: ستاد گرامیداشت و شورای هماهنگی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان و شهرستان‌ها شکل گرفته و همین راستا نخستین برنامه‌ها از سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر آغاز و تا پایان سال طبق مناسبت‌های تقویمی ادامه خواهد داشت.

فلاحی مطرح کرد: بیش از دو هزار عنوان برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود که تجلیل از مدافعان سلامت و خانواده شهدای مدافع سلامت، برپایی مراسم شب خاطره و شعر، تولید نماهنگ دفاع مقاومت و پیروزی، تهیه آلبوم موسیقی و تئاترهای خیابانی بخشی از این برنامه‌ها است.

وی از برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و برپایی 40 نمایشگاه دفاع مقدس در استان خبر داد و اضافه کرد: همچنین با تأمین اعتبار انجام شده 31 یادمان شهدا تا پایان امسال در استان تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تقدیر از خبرنگاران و عکاسان حوزه دفاع مقدس، معرفی چهره‌ها و هنرمندان دفاع مقدس، تولید 14 مستند و برنامه رادیویی و تلویزیونی و تولید ۴۰ موشن‌گرافی و اینفوگرافیک عملیات‌های دفاع مقدس، رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی و ۱۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس، برگزاری یادوره مادران آسمانی در مدارس دخترانه، یادواره لشکر فرشتگان و چهار کارگاه ادبی، هنری و سبک زندگی جهادی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ذکر کرد.

فلاحی با اعلام اینکه در راستای دانشنامه دفاع مقدس تاکنون ۲۸۰ هزار برگ سند مکتوب تهیه و همچنین دو هزار ساعت مصاحبه از رزمندگان انجام شده است، مطرح کرد: این دانشنامه دارای سه مرحله مدخل‌نويسی، تهيه پرونده و مقاله‌نویسی است که در سه جلد تدوین می‌شود.

وی خواستار همکاری و همراهی تمام ارگان‌ها جهت تسریع در تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان شد و عنوان کرد: خراسان جنوبی 23 هزار بسیجی رزمنده در دفاع مقدس داشته است که همه نهادها و دستگاه ها باید پای کار بیایند تا بتوانیم دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی را تهیه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی همچنین به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: زمین برای احداث موزه پیش‌بینی شده و هدف‌گذاری ما بر این است همزمان با هفته دفاع مقدس در شهریورماه عملیات ساخت را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار