رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ادبی و هنری برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

حجت‌الاسلام‌ «سید محمدعلی شهیدی» گفت: راه حل بسیاری از مشکلات امروز فرهنگ ایثار و مقاومت است و خوشبختانه ملت ایران با تکیه بر این فرهنگ، در سخت‌ترین شرایط پیروز شده است و برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از ظرفیت‌های ادبی و هنری و همچنین روش‌های نوین ضرورت دارد.
کد خبر: ۳۹۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ - 19May 2020

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت «سرخ نگاران» برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام‌ «سید محمدعلی شهیدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت «سرخ‌نگاران» با بیان اینکه بنیاد شهید با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود، برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: از جمله برنامه‌های مهم، اختتامیه جشنواره «سرخ‌نگاران» است و باید توجه کنیم که شهدا با قلم و خون خود ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دادند و همه مدیون آن‌ها هستیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی تأکید دارند؛ بنابراین از تمامی معاونان و برادران عزیزم در بنیاد شهید که برنامه‌هایی را با این محوریت برگزار کرده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم که پس از ماه مبارک رمضان نیز بتوانیم برنامه‌های بیشتری را در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام‌ شهیدی با اشاره به ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور، تصریح کرد: راه حل بسیاری از مشکلات امروز فرهنگ ایثار و مقاومت است و خوشبختانه ملت ایران با تکیه بر این فرهنگ، در سخت‌ترین شرایط پیروز شده است و برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از ظرفیت‌های ادبی و هنری و همچنین روش‌های نوین ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی‌راد» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم، با بیان اینکه جشنواره کتاب ایثار و شهادت تحت عنوان «سرخ‌نگاران» اقدامی عملیاتی برای شناسایی آثار عرصه ایثار و شهادت است، اظهار داشت: علاوه بر این آثار، تولیداتی با محوریت ایثار و شهادت در عرصه ترجمه نیز وجود دارد و با توجه به این تولیدات عظیم، ما نیازمند جمع‌آوری آن‌ها هستیم؛ از سوی دیگر ارزیابی کیفی این تولیدات نیز در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت «سرخ‌نگاران» از برخی استعدادها و همت‌های بلندی که خون‌نگاره‌های شهدا را در صفحات زرین این مرز و بوم ثبت کرده‌اند، تجلیل به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام کاویانی‌راد خاطرنشان کرد: طی فرایند جمع‌آوری آثار این جشنواره ۴۵۰۰ اثر دریافت و مورد بررسی قرار گرفته که از میان آن‌ها ۴ هزار و ۷۰ اثر به مرحله داوری رسیده است و در نهایت با تصمیم داوران پیشکسوت، پنج نویسنده به‌عنوان نویسندگان ۲ ساله و سه ساله آثار ایثار و شهادت انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار می‌گیرند، همچنین سه اثر بین‌المللی و ۳۰ نویسنده نوقلم منتخب استان‌ها نیز تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت «سرخ‌نگاران» و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، از اثر ارزشمند و معنوی، دست خط و کتابت قران کریم توسط شهید بزرگوار سرلشکر «شریف اشراف» رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: همچنین در این مراسم به‌پاس خدمات و ایثار مدافعان سلامت از سروده‌ای هنری با عنوان «فصل عاشقی» رونمایی شده و از عوامل آن تقدیر می‌شود.

امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم، با ذکر خصوصیات اخلاقی شهید «شریف اشراف»، اظهار داشت: این شهید در سال ۱۳۱۶ در شیراز متولد شد و در دوران طفولیت پدر و مادر خود را از دست داد، در دوران جوانی وارد دانشگاه افسری شد، جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سخنانی در این دانشگاه، تاکید کردند که جای کسانی است که دوست دارند پاکیزه زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهید اشراف ارادت قلبی به اسلام و قرآن داشت و با وجود شرایط خاص گارد جاویدان، در سال ۱۳۴۷ کتابت قران را انجام داد و در کار خیر و مسجدسازی نیز مشارکت داشت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار