بیانیه اداره کل حفظ آثار کرمان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر:

حماسه آزادسازی خرمشهر نماد غیرت ملی رزمندگان اسلام است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ - 19May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«آزادسازی خرمشهر تجلّی قدرت لایَزالِ الهی و یادآور دلاورمردی‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و فداکاری و ایثار شهیدان، به رهبری فرمانده معظّم کلّ قوا امام خمینی(ره) است که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» است.

بی تردید آن آزادسازی به یاد ماندنی، حماسه آفرینی مردانی است که با این حرکت الهی و عظیم، قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را به حیرت وا داشته و مزدوران داخلی را سرافکنده نمود.

اشغال قریب به دو سال خرمشهر قهرمان، خطر بزرگی برای موجودیت انقلاب و استقلال کشور به شمار می رفت و حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر درس بزرگ آزادی برای جوانان این مرز و بوم، منطقه و جهان بود و این حرکت عظیم نشان داد که تنها با نیروی ایمان و صبر و استقامت در راه خدا و اعتماد به قدرت و نصرت الهی، می توان امید به پیروزی را در دلهای مؤمنین زنده نگه داشت و حماسه آزادسازی خرمشهر نماد غیرت ملی رزمندگان اسلام است.

امروز آموزه های سرنوشت ساز دفاع مقدس، درس ها و عبرت ها و گنجینه ای ارزشمند را برای کشورفراهم آورده که منبعی غنی از تجربه ها و رشادت های مردان خدا است و حضور همگانی مردم و به خصوص جوانان در جبهه مبارزه با ویروس کرونا، شامل رزمایش های کمک مومنانه و مواسات و کمک به مدافعان سلامت، یاداور ایثارگری های مردم در دوران دفاع مقدس است و جوانان این مرز و بوم با پشتیبانی در پشت جبهه این جنگ، خوش درخشیدند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان ضمن گرامیداشت حماسه ماندگار سوم خرداد سالروز فتح خرمشهرو روز قدس همیشه پیروز و تبریک این روز بزرگ و حماسی به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله‌العالی) و درود به روح پرفتوح شهدا، امام شهدا و ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ اعلام می‌دارد فرزندان ملت بزرگ و غیور ایران اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح، در آمادگی مطلوب قرار دارند و هرگونه طمع‌ورزی دشمنان را در نطفه خفه کرده و حماسه‌ای ماندگار همچون فتح خرمشهر را خواهند آفرید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها