پاسخ کارشناس سوری به ادعای «نفتالی بنت» در خصوص حضور ایران در سوریه

یک کارشناس نظامی سوریه ادعای وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی را مبنی بر خروج ایران از سوریه را «بی اساس» خواند.
کد خبر: ۳۹۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ - 19May 2020

پاسخ کارشناس سوری به ادعای «نفتالی بنت» در خصوص حضور ایران در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سرهنگ «عبدالحمید سلهب» کارشناس نظامی و امور استراتژیک سوری در واکنش به ادعا‌های «نفتالی بنت» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در خصوص حضور ایران در سوریه، این ادعا‌ها را صرفا یک جنگ روانی توصیف کرد.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که سخن وزیر جنگ سابق اسرائیل مبنی بر اینکه ایران شروع به عقب‌نشینی از سوریه کرده، «بی اساس» و «کذب» است و اصولا ایران هیچ نیرویی در سوریه ندارد و آن‌هایی هم که حضور دارند، نیرو‌های مستشاری هستند که به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور مستقر شده‌اند.

عبدالحمید سلهب تأکید کرد که حضور یا عدم حضور مستشاران ایرانی در سوریه به درخواست رهبری سوریه بستگی دارد و دولت سوریه تنها طرفی است که در این باره طبق اقتضای تحولات میدانی، تصمیم‌گیری می‌کند.

بنت شامگاه دوشنبه طی سخنرانی در مراسم تودیع خود و معارفه «بنی گانتز» به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: «ایران به طرز چشمگیری در حال کاهش محدوده نیروهایش در سوریه و تخلیه تعدادی از پایگاه‌ها است».

این کارشناس سوری در خصوص خواسته «نفتالی بنت» از «بنی گانتز» به عنوان وزیر جنگ جدید اسرائیل مبنی بر لزوم ادامه یافتن حملات به سوریه نیز گفت که این حملات در حالی که عمدتا به هدف مورد نظر خود نمی‌رسند، در عین حال نقض آشکار حاکمیت سوریه هستند.

وی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به بهانه واهی حمله به سپاه پاسداران و حزب‌الله این حملات را انجام می‌دهد، اما سامانه‌های دفاع هوایی سوریه بیشتر موشک‌ها را رهگیری و منهدم می‌کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار