مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

۵۲ شهید خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس به خیل شهدا پیوستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: ۵۲ شهید خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس به خیل شهدا پیوستند و لازم است این شجاعت، فداکاری و از جان گذشتگی‌ها به نسل امروز و آینده انتقال داده شود.
کد خبر: ۳۹۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ - 20May 2020

۵۲ شهید خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس به خیل شهدا پیوستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سوم خرداد اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ مصادف شده با چهلمین سال حماسه تاریخی دفاع مقدس که در آن دوران جوانان این مرزوبوم با حضور گسترده در مناطق جنگی حماسه آفریدند و پیروزی‌های چشمگیری را رقم زدند.

وی بیان کرد: در شرایطی که کشور ایران تازه انقلاب کرده بود و بخشی از نیرو‌های مسلح کشور همراه طاغوت و حکومت سابق بود، دنیا برای حمله به ایران همدست شد تا انقلاب نوپای ما را از بین ببرد؛ هیچ کشوری در دنیا نبود که در جنگ ایران و عراق شرکت نکرده باشد و هر کدام از کشور‌ها به گونه‌ای برای جنگ با ایران و حمایت از عراق سازماندهی شده بودند.

امیری ادامه داد: برخی از کشور‌ها مانند کشورهای حوزه خلیج فارس از نظر مالی عراق را حمایت می‌کردند به گونه‌ای که ۷۰ درصد اعتبارات مربوط به جنگ عراق و ایران از سوی این کشور‌ها تامین می‌شد و برخی دیگر از کشور‌ها نیز از نظر تجهیزات نظامی و نیرو به عراق کمک می‌کردند.

وی با بیان اینکه در حمله عراق به ایران ۵ استان از کشور ایران به مساحت حدود ۱۵ هزار کیلومتر اشغال شد، گفت: صدام به دلیل حمایت‌هایی که میشد آنقدر مطمئن بود که اعلام کرد تمام کشور ایران را در مدت ۷۲ ساعت تصرف می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اهمیت شهر خرمشهر برای عراق عنوان کرد: صدام قوی ترین، مجرب‌ترین و مطمئن‌ترین نیرو‌های خود را برای تصرف خرمشهر فرستاده بود به همین دلیل ۳۵ روز در خرمشهر جنگ تن به تن با دشمن داشتیم و تلفات سنگینی دادیم.

امیری درخصوص عملیات بیت المقدس اظهار کرد: این عملیات در طول دوران دفاع مقدس یک عملیات بی نظیر بود و منجر شد غنائم بسیار زیادی از دشمن به دست بیاوریم چرا که تا قبل از عملیات بیت المقدس فاقد بسیاری از تجهیزات نظامی بودیم.

وی ادامه داد: عملیات بیت المقدس عملیاتی بود که دشمن اعلام کرده بود صد در صد یک وجب خاک را به ایران نمی‌دهد، ولی در روند عملیات که از ۱۰ اردیبشهت ماه آغاز شده بود به مدت ۲۳ روز شبانه روز با دشمن در جنگ بودیم و توانستیم با فداکاری‌های رزمنده هایمان در سوم خرداد ۱۳۶۱ شهر خرمشهر را آزاد کنیم.

امیری با اعلام اینکه ۵۲ شهید خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس به خیل شهدا پیوستند، گفت: آزادسازی خرمشهر کار آسانی نبود و ما مدیون ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگرانمان هستیم و لازم است این شجاعت، فداکارای و از جان گذشتگی‌ها به نسل امروز و آینده انتقال داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در ادامه به تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سوم خرداد پرداخت و گفت: برنامه‌های چهلیمن سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد شروع و تا اسفندماه ۹۹ استمرار پیدا می‌کند و بیش از ۵۰ هزار برنامه برگزار خواهد شد که از این تعداد ۴۳ برنامه محوری هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها