ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در کرمان تشریح شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، ویژه برنامه‌های سوم خرداد و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در کرمان را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۹۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ - 20May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمود مهدوی فرد» در جمع اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، روز جهانی قدس و گرامیداشت شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و شهدای مقاومت اظهار داشت: برنامه‌های امسال با محوریت روز قدس، آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و روز مقاومت انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه سوم خرداد امسال اولین سالی است که سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» را در میان نداریم افزود: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را با شعار امسال «ما قوی هستیم»، با اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه تا پایان سال در سطح استان کرمان برگزار خواهیم کرد.

ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در کرمان اعلام شد

وی با اشاره به عناوین گرامیداشت سوم خرداد، به تشریح نحوه انجام عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: امسال به دلیل شرایط خاص  و شیوع  ویروس کرونا، اجرای برنامه‌ها بیشتر در فضای مجازی متمرکز خواهد بود.

دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استان کرمان ضمن گرامیداشت شهدای عملیات بیت المقدس از جمله سرداران شهید حمید عرب نژاد، حمید ایرانمنش و ناصر فولادی گفت: بیش از ۳ هزار رزمنده از استان کرمان در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند و از این تعداد ۴۷ نفر نیروی نظامی و ۱۶۰ نفر نیروی بسیجی بودند که به شهادت رسیدند و همچنین در این عملیات ۱۳۵ نیروی نظامی و ۶۴۷ نیروی بسیجی مجروح شدند.

مهدوی فرد در ادامه به تشریح برنامه های سوم خرداد پرداخت و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، غبارروبی گلزارهای شهدا کرمان به صورت محدود و گلزارهای شهدای گمنام در شهرستان ها توسط هیئات امنایی، انجام خواهد شد و نمایشگاه بنر در قالب سه موضوع سوم خرداد، روز قدس و گرامیداشت سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» از میدان آزادی تا چهارراه ولی عصر از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های سوم خرداد به دلیل شیوع ویروس کرونا تجمعی برگزار نمی شود ادامه داد: ویژه برنامه ای در گلزار شهدای کرمان در جوار قبور مطهر شهدا و شهدای مقاومت و شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و با حضور یادگاران دفاع مقدس به صورت زنده برگزار خواهد شد و مارش پیروزی در ساعت ۱۱ روز سوم خرداد در تمامی ادارات و سازمانهای استان نواخته خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار استان کرمان در ادامه از رونمایی نرم افزار تلفن همراه با عنوان «سردار دلها» پیرامون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: نرم افزار شهید محمدحسین یوسف الهی که پیرامون این شهید می باشد نیز با استقبال خوبی روبرو شده است و همچنین ساخت سرود با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های بزرگداشت سوم خرداد است که در این ایام رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها