مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای برنامه رزم نوازی در شهرستان‌های خراسان شمالی به مناسبت سوم خرداد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: در روز سوم خرداد ساعت ۱۱ صبح در تمامی شهرستان‌ها گروه رزم نوازان نیرو‌های مسلح مستقر می‌شوند و به اجرای رزم نوازی می‌پردازند.
کد خبر: ۳۹۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ - 20May 2020

اجرای برنامه رزم نوازی در شهرستان‌های خراسان شمالی به مناسبت سوم خردادسرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی درخصوص برنامه‌های گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد فتح خرمشهر اظهار کرد: به دلیل اینکه امسال مصادف با چهلیمن سالگرد دفاع مقدس است، برنامه‌های حوزه دفاع مقدس از سوم خرداد شروع و تا اسفند ۹۹ به طور مستمر ادامه خواهد داشت و ۴۳ برنامه محوری در ۴۳ مناسبت برگزار می شود.

وی اعلام کرد: در روز سوم خرداد ساعت ۱۱ صبح در تمامی شهرستان‌ها گروه رزم نوازان نیرو‌های مسلح مستقر می‌شوند و به اجرای رزم نوازی می‌پردازند که در شهرستان بجنورد در سه نقطه میدان خرمشهر، میدان شهید و میدان کارگر این برنامه اجرا خواهد شد.

امیری بیان داشت: هریک از دستگاه‌های استان برنامه‌های پیشنهادی خود را در حوزه دفاع مقدس اعلام کرده اند که تاکنون بیش از ۵ هزار برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تعیین شده است که این برنامه‌ها از سوم خرداد شروع خواهد شد.

وی عنوان کرد: در برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس تبیین و تشریح می‌شوند؛ برخی از عملیات‌ها بازسازی و برخی توسط رزمندگان حاضر در این عملیات روایتگری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی عنوان کرد: در برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس به نقش اقشار، نهاد‌ها و دستگاه‌ها در دفاع مقدس از جمله نقش دانش آموزان، دانشجویان، روحانیون و زنان پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر دفاع مقدس در بیداری اسلامی و حوزه مقاومت در جهان گفت: ما در دفاع مقدس انقلابمان را به دنیا نشان دادیم و صادر کردیم و علت اینکه امروز دشمنان ما جرئت حمله به ما را ندارند مطمئنا درس‌هایی است که از دفاع مقدس گرفته اند.

امیری درخصوص نقش جوانان در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: فرماندهان تیپ و لشکر‌های ما اغلب زیر ۲۵ سال سن داشتند و با وجود این جوانان و مدیریت آنان بود که توانستیم در عملیات‌ها پیروز شویم. لازم است جوانان امروز ما با جوانان آن دوران بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه به اهمیت نقش زنان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: زنان ما در دوران دفاع مقدس علاوه بر فعالیت در پشت جبهه در مناطق جنگی نیز برای درمان مجروحین حضور پیدا می‌کردند همچنین نقش آنان در تشویق فرزندان، همسر و برادران خود برای حضور در جبهه بسیار تاثیر گذار بود.

این مسئول تاکید کرد: امسال به طور ویژه به شهدای مدافع حرم پرداخته خواهد شد چرا که شهیدان مدافع حرم در امتداد شهدای دفاع مقدس هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر امروز در کردستان عراق و سوریه با داعش نجنگیم باید در کرمانشاه و همدان با داعش بجنگیم بنابراین مدافعین حرم ما نقش بسیار زیادی در بازدارندگی دشمن داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر شهدای مدافع حرم، امسال به شهدای امنیت و مدافعین سلامت پرداخته خواهد شد و نقش آنان در تداوم انقلاب تبیین و تشریح می‌شود.

امیری از افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سال ۹۹ خبر داد و گفت: امسال ساختمان مرکزی شامل کتابخانه تخصصی، اسناد و سالن کارگاه‌های آموزشی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در دو طبقه به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: پنج یادمان شهدای گمنام که در حال حاضر مراحل ساخت آن طی می‌شود امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و پنج یادمان شهدای گمنام که در سال گذشته خاکسپاری شدند کلنگ زنی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی  همچنین از چاپ ۵۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در سال ۹۹ خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۰ عنوان کتاب چاپی و ۲۰ عنوان کتاب صوتی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار