معرفی شهدای عملیات بیت‌المقدس آذربایجان‌شرقی/ 2

شهید «اکبر ودادی‌وند»؛ از فرشبافی تا بیت‌المقدس

شهید «اکبر ودادی‌وند» در سال 1339 در شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی دیده به جهان گشود. وی با شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 راهی مناطق عملیات جنوب کشور شد و در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۳۹۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ - 20May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، در ادامه معرفی شهدای عملیات «بیت‌المقدس» در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، در معرفی دومین شهید عملیات بیت‌المقدس نگاه مختصری به زندگی‌نامه شهید «اکبر ودادی‌وند» خواهیم داشت.

شهید «اکبر ودادی‌وند» در سال 1339 در شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی دیده به جهان گشود. وی از بدو تولد با فقر و مشکلات دست و پنجه نرم کرد. پدر و مادر وی با رنج و مشقت فراوان و با کار کردن بسیار خرج تحصیل اکبر را فراهم می‌کردند که او نیز تا پنجم ابتدایی در مدرسه بدر مشغول تحصیل شد.

با مشاهده زحمات و تلاش‌های فراوان پدر برای تامین معاش خانواده، تحصیل را رها کرده و حدود سه سال در کارخانه فرشبافی مشغول کار گردید ولی به علت مشکلاتی که داشت شغلش را نیز رها کرده و به کار مسافرکشی پرداخت.

در همین دوران بود که انقلاب به وقوع پیوست و اکبر نیز در جریان به ثمر رسیدن انقلاب سهم بسزایی داشت. در تمام راهپیمایی‌ها علیه رژیم شاه شرکت می‌کرد. فردی متعهد به امام و خواهان حکومت اسلامی بود. در سال 1356 زمان سربازی‌اش فرا رسید ولی او مخالفت کرد و به مدت سه سال سرباز فراری بود تا اینکه جنگ تحمیلی شروع شد و وی با توجه به تعهدی که به انقلاب داشت پس از سه سال برای آزادی خاک کشورش تصمیم گرفت عازم خدمت سربازی شود.

این شهید والامقام در سال 59 با معرفی خود به ژاندارمری، عازم جنوب شد و در عملیات های فتح‌المبین، بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر شرکت کرد و در 12 اردیبهشت ماه، 1361 در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها