امام جمعه کرمان:

روز قدس مسیر مقاومت و پرچم اسلام را زنده نگه داشته است

امام جمعه کرمان گفت: روز قدس، باعث شد همه مسلمانان در کنار هم قرار گرفته و شعار واحد سر دهند و این روز، مسیر مقاومت و پرچم اسلام را زنده نگه داشته است.
کد خبر: ۳۹۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ - 20May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در دیدار کارکنان حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز جهانی قدس و روز مقاومت اظهار داشت: روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی به یک مسئله بسیار مهم تبدیل شده است و این روز تبدیل به نمادی برای مبارزه با ظلم و موجب وحدت بیشتر مسلمانان جهان با آرمان آزادی قدس شده است.

امام جمعه کرمان افزود: رژیم صهیونیستی امروز هیمنه نظامی خود را از دست داده و توطئه‌هایی نظیر معامله قرن را برای ادامه حیات خود دنبال می کند و به طور یقین، این نیرنگ رژیم صهیونیستی نیز با شکست مواجه و رسوا خواهد شد.

وی افزود: روز قدس در تاریخ جهان اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ابتکار حضرت امام(ره) که نگاه بسیار عمیقی به این مسئله داشتند و نامگذاری این روز، باعث شد همه مسلمانان در کنار هم قرار گیرند و شعار واحد سر دهند و مسیر مقاومت و پرچم اسلام را برافراشته نگه دارند.

حجت الاسلام علیدادی بیان داشت: متاسفانه امسال به خاطر شرایط خاص و وجود ویروس کرونا، این حرکت عظیم یعنی راهپیمایی بزرگ روز قدس برگزار نمی‌شود و باید هر فعالیتی که باعث شود این روز تحلیل و تکریم گردد، در جامعه انجام دهیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر تاریخ جنگ را عوض کرد افزود: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس پیش بینی‌های دشمن را نقش بر آب و جریان مقاومت را در کشور های اسلامی تقویت کرد.

وی افزود: امروز می‌بینیم ملت ایران و عراق در کنار هم در خدمت حضرت سیدالشهدا(س) قرار دارند و یک جریان تاریخی اتفاق افتاده است که در تاریخ اسلام بی‌نظیر است و جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی که در برابر دشمنان ایستادگی کرد و پس از شهادت سردار حاج قاسم این جریان همچنان ادامه دارد.

امام جمعه کرمان شهادت حاج قاسم سلیمانی را از بزرگ‌ترین حوادث قرن اخیر دانست و افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی را می توان یکی از مشاهیر قرن و فرمانده‌ای بی نظیر در تاریخ اسلام دانست که این قضیه نیاز به گفتمان سازی دارد، زیرا فعالیت‌های سردار سلیمانی باعث شد که اهداف و حرکت های جمهوری اسلامی فراتر از محدوده جغرافیایی گسترش یابد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: اولین مسئله جمع آوری آثار دفاع مقدس است، زیرا هر چه جلو می‌رویم بسیاری از منابع این آثار از دست می‌روند و باید از افرادی که خود مستقیماً در جبهه دفاع مقدس حضور داشتند استفاده کرد و سپس اسناد جمع آوری شده را حفظ و در مرحله بعد نشر داد.

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی فرهنگ ایرانی اسلامی را بزرگ و جغرافیای آن را افزایش داد، گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی در انجام فعالیت‌هایش ابتدا ساماندهی، توسعه و سپس عمق می داد و مکتب سلیمانی عمیق است که باعث شد در جغرافیایی فراتر از مرزها عزیزانی را جذب خود کند تا این جریان مقاومت شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در جهت عمق بخشید به فعالیت های حوزه دفاع مقدس باید مرحله یارگیری برسیم و بتوانیم این فرهنگ عظیم و غنی را در دلها عمق دهیم و با این فرهنگ انسان ساخت گفت:مکتب سردار سلیمانی مکتب انسان سازی است.

در ابتدای این دیدار، سرهنگ «محمود مهدوی فرد» به بیان عملکرد اداره کل حفظ آثار و تشریح برنامه های گرامیداشت سوم خرداد ، روز قدس و گرامیداشت سردار سلیمانی و روز مقاومت پرداخت و گفت: ویژه برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر و روز جهانی قدس به صورت مجازی و محدود برگزار خواهد شد.

همچنین در پایان این نشست صمیمانه، از نرم افزار«سردار دلها» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار