مصباحی‌مقدم:

انتفاضه «سنگ» مردم فلسطین به انتفاضه «موشک» تبدیل شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: مبارزات حمایتی از مردم فلسطین امروز پیشرفت داشته و در عمل انتفاضه سنگ که در ادوار گذشته با عنوان گامی برای مبارزه بارژیم صهیونیستی بود به انتفاضه موشک مبدل شده است.
کد خبر: ۳۹۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ - 21May 2020

انتفاضه «سنگ» مردم فلسطین به انتفاضه «موشک» تبدیل شده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس،‌ حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی در رابطه با اثرگذاری روز قدس در معادلات جهان و چگونگی سرعت بخشیدن آن به روند نابودی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حضرت امام فرمودند روز قدس روز اسلام است و این روز را باید هر سال بزرگ داشت و مردم با حرکت خودشان از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند.

وی عنوان کرد: طبعاً در شرایطی که بیماری واگیردار کرونا اجازه نمی‌دهد مردم اجتماع و راهپیمایی کنند باید با روش‌های دیگر یا هر روشی که ممکن است، واکنش نشان داده شود که موضوع قدس مورد غفلت قرار نگیرد. البته این موضوع قدس را که امام بیش از چهل سال قبل اعلام کردند نتایجی به بار آورده است. آن نتایج این است که موضوع قدس یک روند رو به پیش داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: موضوع قدس از یک موضوع عربی صرف که از قبل از انقلاب مطرح بود خارج شده و به یک موضوع اسلامی و بلکه یک موضوع جهانی مبدل شده است به طوری که می‌بینیم موضوع قدس امروز موضوعی است که حتی دولت‌ها و ملت‌های کشورهای آمریکای لاتین، آسیای دور، کشورهای آفریقایی درحمایت از فلسطین اظهار نظر و مبارزات خود را در این زمینه اعلام می‌کنند و مطالبات خود را به شیوه‌های مختلف بیان می‌کنند.

مصباحی مقدم ادامه داد: حتی می‌بینیم که مردم در دولت‌های اروپایی هم که حامیان آنها غالباً حامیان رژیم اشغالگر قدس هستند بر خلاف دولت‌های خود در مقابل حمایت از فلسطین فرو گذار نمی‌کنند. حتی خود ایالت متحده آمریکا هم که حامی بی بدیل رژیم اشغالگر قدس است با چالش‌هایی در درون در مورد حمایت از رژیم اشغالگر قدس روبرو است. این نشان دهنده رشد و پیشرفت مبارزات در حمایت از مردم فلسطین، قدس شریف و خارج کردن این سرزمین از اشغال بیگانگان است.

وی گفت: علاوه بر این در عمل هم انتفاضه سنگ که در ادوار گذشته با عنوان گامی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی شناخته می‌شد امروز به انتفاضه موشک مبدل شده است و هرگاه رژیم اشغالگر قدس موشک‌هایی را به سمت سرزمین‌های ملت مظلوم فلسطین می‌فرستد و ساکنان این سرزمین را مورد تهدید و فشار قرار می‌دهد متقابلاً آنها با موشک باران سرزمین‌های اشغالی و محل سکونت اشغالگران را هدف قرار می‌دهند و به این وسیله یک نوع موازنه نظامی هم برقرار شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: به هر حال در این شرایط باید همچنان مبارزه اسلامی و مبارزه انسانی و بشری برای آزادسازی قدس شریف و آزادسازی ملت مظلوم فلسطین استمرار پیدا کند و اگر به شکل اجتماعات نمی‌شود به اشکال مختلف این کار صورت گیرد.

مصباحی مقدم در پایان تاکید کرد: مسئولین برای سال جاری روز قدس تدبیری اندیشیدند و رهبر معظم انقلاب اسلام در این روز برای مردم سخنرانی خواهند کرد و این سخنرانی از کانال‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود. همه مقید باشند این ساعت پای گیرنده‌ها باشند و مشارکت خود را در مبارزه با صهیونیست و حمایت از مردم فلسطین اعلام کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار