دفاع مقدس الگویی برای عبور از تهدیدها و بحران

«حبیب الله خجسته پور گفت: دفاع مقدس، معیار و الگویی مناسب برای ملت ایران در برابر هر تهدید و بحران است و می‌توانیم با بهره‌گیری از الگوهای دوران دفاع مقدس از بحران‌ها و چالش‌ها عبور کنیم.
کد خبر: ۳۹۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ - 21May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «حبیب الله خجسته پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که  پیش از ظهر پنج شنبه در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد برنامه‌های امسال  در مناسبت دفاع مقدس، بدلیل قرار گرفتن در چهلمین سالگرد  دفاع مقدس متفاوت است و لذا ضرورت دارد تا برنامه‌های بسیار با کیفیتی و اثر بخشی را در طول  سال به انجام رسانیم.

وی ادامه داد: جنگ فی النفسه خوش آیند نیست اما آنچه مهم است، دفاع مقدس ملت ایران در برابر هجوم دشمنان و ایثار و ازخودگذشتگی ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس است که باعث شد یک وجب از خاک این کشور جدا نشود.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دفاع مقدس معیار و الگویی مناسب برای ملت ایران در برابر هر تهدید و بحران است و می توانیم با بهرهگیری از الگوههای  دوران دفاع مقدس از بحران ها و چالش های عبور کنیم.

خجسته پور در خصوص انتقال ارزش‌های دفاع مقدس  در جامعه  بیان داشت:  در انتقال  مفاهیم  دفاع مقدس با دو دسته از مردم مواجه هستیم، گروه اول بواسطه اقتضای سنی، آن روزهای را درک کرده و گروه دوم نیز بعنوان نسل پس از جنگ از آثار و خاطرات و یادگارهای دفاع مقدس بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با بهره‌گیری از ظرفیتهای نوین و تولید محتوای تاثیر گذار به گونه‌ای تبیین و اجرا شود که در گروه اول یادآوری آن ایام و گروه دوم با زیبایی های آن سالهای حماسه و غیرت آشنا شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در خصوص تشکیل 9 کارگروه تخصصی گفت: هر یک از این کارگروه‌ها نماد و نشانه‌ای از اقشار جامعه در هشت سال دفاع مقدس هستند و اجرای برنامه‌های این کارگروه‌ها می‌تواند بازگو کننده خاطرات، جانفشانی‌ها  و ایثارگری‌های آن قشر در طول دوران جنگ تحمیلی باشد و با طراحی و ارائه یک برنامه شاخص در هر کارگروه  نقش خود را در گسترش فرهنگ دفاع مقدس در گستره ی ملی و استانی ایفا نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها