پیشنهاد سفیر رام‌الله؛ درخواست از تک‌تک کشورهای اتحادیه اروپا برای شناسایی فلسطین

سفیر تشکیلات خودگردان در اتریش اعلام کرد، شناسایی دولت مستقل فلسطینی یکی از مهم‌ترین پاسخ‌ها به طرح اشغال اراضی کرانه باختری است و باید این موضوع به کشورهای اروپایی پیشنهاد داده شود.
کد خبر: ۳۹۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ - 21May 2020

پیشنهاد سفیر رام‌الله؛ درخواست از تک‌تک کشورهای اتحادیه اروپا برای شناسایی فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صلاح عبدالشافی» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در اتریش، سفیر مقیم تشکیلات در اسلوونی و نماینده تشکیلات خودگردان در سازمان‌های تابع سازمان ملل پیشنهاد کرد، در چارچوب مقابله با تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست شود دولت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

بر اساس گزارش «سوا»، وی گفت، اظهارات اخیر برخی کشورهای اروپایی در اعلام مخالفت با طرح اشغال اراضی کرانه باختری از پایبندی اروپا به قانون بین‌الملل و اصول حقوق بشری سرچشمه می‌گیرد.

الشافی ادامه داد، باید از کشورهای اروپایی خواسته شود که دولت مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسند و این اقدام یکی از مهم‌ترین پاسخ‌ها به طرح اشغال اخیر است.

وی تأکید کرد: کشورهای مشخصی هستند که می‌توان آنها را قانع به شناسایی دولت فلسطین کرد.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی از طرحی روسی برای برگزاری نشست میان تشکیلات خودگردان و کشورهای عربی از سو و دولت آمریکا از سوی دیگر خبر دادند.

بنا به گفته دیپلمات‌های غربی، هدف از این نشست ازسرگیری روابط میان فلسطینی‌ها و آمریکا، پیشنهاد اصلاحات فلسطینی بر طرح «دونالد ترامپ» موسوم به «معامله قرن» و به وجود آوردن فضایی است که مانع از تنش در منطقه شود.

این دیپلمات‌ها اعلام کردند، سازمان ملل و اتحادیه اروپا شرکای روسیه در این طرح هستند و آن را فرصتی برای روند سیاسی جدید می‌دانند که جلوی عملیات اشغال کرانه باختری را می‌گیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار