جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در امور اقشار خبر داد؛

توزیع ۷۰ هزار بسته حمایتی و ۱۹۹ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان خراسان شمالی

عین‌الله حاتمی گفت: با شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۰ هزار بسته به ارزش حدود ۱۵ میلیارد تومان به دست نیازمندان استان رسیده و تعداد ۱۹۹ هزار پرس غذای گرم نیز در بین نیازمندان توزیع شده است.
کد خبر: ۳۹۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ - 21May 2020

توزیع ۷۰ هزار بسته حمایتی و ۱۹۹ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی، امروز آئین طرح همدلی و کمک مومنانه (دست یار) با همکاری جمعیت هلال احمر و سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی به منظور توزیع بسته‌های حمایتی در بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا با حضور نماینده ولی فقیه، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان و جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در امور اقشار برگزار شد.

«عین الله حاتمی» جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در امور اقشار در این مراسم اظهار داشت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری رزمایشی با عنوان کمک مومنانه و مواسات برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا شکل گرفت که در این راستا در خراسان شمالی نیز بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شد.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی بیان کرد: جهت برگزاری این رزمایش با کمک دستگاه‌های مرتبط اطلاعات جمع آوری و نیازمندان استان شناسایی شدند که این تعداد شامل ۱۲۰ هزار نفر نیازمند و آسیب دیده از کرونا بودند.

حاتمی ادامه داد: در راستای اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه ۵۲ هزار خانوار کمیته امدادی، ۱۷ هزار خانوار در سازمان بهزیستی، یک هزار نفر در اداره زندان ها، ۱۰ هزار خانوار در روستاها، ۱۷ هزار خانوار در محلات، یک هزار کارگران ساختمانی فصلی، دو هزار و ۵۰۰ بیماران خاص، ۲۵۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس که از سازمان یا اداره‌ای حقوق دریافت نمی‌کردند، یک هزار خانوار دستفروشان و زباله گردان و ۱۶ هزار خانوار در مراکز نیکوکاری که تحت پوشش کمیته امداد نیستند شناسایی شدند.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی عنوان کرد: نیازمندانی که در خراسان شمالی تاکنون بسته‌های حمایتی دریافت نکردند می‌توانند به پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان ها، روستا‌ها و محلات و همچنین مراکز نیکوکاری مراجعه و ثبت نام کنند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر طبق آمار به دست آمده تعداد نیازمندان استان که در این طرح شناسایی شدند و یا ثبت نام کردند به ۱۴۰ هزار نفر رسیده است و مشخصات این افراد در سامانه‌ای ثبت می‌شود تا از موازی کاری در اجرای کمک مومنانه جلوگیری به عمل آید و توزیع بسته‌ها در بین خانوار‌ها یکسان انجام شود.

حاتمی گفت: تا امروز قبل از توزیع بسته‌های حمایتی هلال احمر و سپاه خراسان شمالی، با شیوع ویروس کرونا تعداد ۷۰ هزار بسته به دست نیازمندان استان به ارزش ۱۵ میلیارد تومان رسیده است که بیش از ۵۰ درصد این اعتبار از سوی نهاد‌ها و بقیه آن توسط خیرین استان تامین شده است همچنین تعداد ۱۹۹ هزار پرس غذای گرم نیز در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اعلام اینکه سه هزار بسته حمایتی با همکاری هلال احمر و سپاه استان امروز توزیع می‌شود، یادآور شد: تاکنون در خراسان شمالی از سوی کمیته امداد خمینی (ره) تعداد ۲۶ هزار بسته، آستان قدس رضوی با مشارکت سپاه پنج هزار بسته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام حدود ۱۳ هزار بسته، سپاه با مشارکت دستگاه‌ها و خیرین تعداد ۲۸ هزار و ۵۰۰ بسته تهیه و در بین نیازمندان استان توزیع شده است.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ درصد نیازمندان استان در اجری رزمایش مواسات پوشش داده شده اند، تاکید کرد: در توزیع بسته‌ها نگاهمان توزیع قشری بوده است و اولویت اول ما نیازمندانی بودند که از سازمان یا نهادی حقوق دریافت نمی‌کنند که پوشش کارگران ساختمانی، زندانیان و بیماران خاص از جمله این اقشار بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار