فرمانده سپاه ناحیه بردسکن:

برگزاری کنگره شهدا ناامیدی دشمنان را به همراه خواهد داشت

سرهنگ علیرضا جنیدی گفت: برگزاری کنگره شهدا باعث یاس و ناامیدی دشمنان خواهد شد و‌ می‌تواند اتحاد بین مردم را افزایش دهد و از سوی دیگر رشادت‌های رزمندگان اسلام را به نسل جوان منتقل کند.
کد خبر: ۳۹۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ - 21May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، نشست مشترک کنگره ملی یک هزار شهید ترشیز بزرگ با حضور فرمانداران و فرماندهان سپاه ناحیه شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، خلیل اباد و کوهسرخ برگزار شد.

سرهنگ علیرضا جنیدی فرمانده سپاه بردسکن در این نشست اظهار داشت: در دومین سال ورود به گام دوم انقلاب بیش از هر زمان دیگری نیاز به مشی و تفکر ناب جهادی شهدا داریم. این تفکر باعث شد ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در مقابل دنیای استکبار بایستد و از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه جلوه‌های اثرگذار دفاع مقدس باید به بهترین وجه به نسل امروز بیان شود، خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره شهدا باعث یاس و ناامیدی دشمنان خواهد شد و‌ می‌تواند اتحاد بین مردم را افزایش دهد و از سوی دیگر رشادت‌های رزمندگان اسلام را به نسل جوان منتقل کند.

فرمانده سپاه بردسکن افزود: برگزاری کنگره ملی شهدا در چهار شهرستان سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و ترشیز برگزار خواهد شد؛ بر همین اساس سه شهرستان بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این کنگره هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

شهدا مایه عزت و آبروی نظام هستند

مجتبی شاکری فرماندار بردسکن نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان بردسکن دارای ۲۹۷ شهید و ۷۱۳ جانباز و ۴۷ آزاده است، گفت: بازخوانی وصايای شهدا و پرداختن به سیره عملی شهدای انقلاب، جنگ تحميلی و مدافع حرم و همچنین غنی سازی محتوای برنامه‌ها ضروری است.

وی افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن كنگره ملی شهدا نیازمند زیرساخت هستیم و در کنار آن، باید محتوای برنامه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد که دستگاه‌های متولی باید این مهم را مدنظر قرار دهند.

این مسئول تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت آثار و برکات عظیمی را به همراه دارد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر جامعه تأثیر می‌گذارد.

فرماندار بردسکن گفت: برگزاری کنگره شهدا فرصتی برای بهره‌گیری از افکار و اندیشه والای شهداست و مستلزم مشارکت جدی مسئولان محلی است.

شاکری با اشاره به اینکه اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران به‌خوبی برای مردم تبیین شود، باعث تقویت باورهای دینی و ملی مردم می‌شود، بیان داشت: باید از همه ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری کنگره شهدا استفاده شود.

این مسئول در پایان گفت: نسل جوان باید فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را درک کنند؛ بر همین اساس برگزاری کنگره شهدا می‌تواند نسل جوان را با حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس عجین کند.

یادواره شهدا پرچم افتخار ملت است

حجت‌الاسلام‌ علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن در ادامه این نشست بیان داشت: برگزاری کنگره ملی شهدای شهرستان نسل جوان را با ایثارگری‌های دلاورمردان ایران اسلامی آشنا خواهد کرد و موجب تداوم فرهنگ شهادت می‌شود.

وی افزود: یادواره‌های شهدا، پرچم افتخار ملت همیشه در صحنه کشورمان بوده و برگزاری آنها باعث خواهد شد تا راه را گم نکنیم.

امینی خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره شهدا که به بهره‌گیری از انوار آنها تاکید دارد پویایی فرهنگ شهادت را در جامعه ثابت می‌کند.

امام جمعه بردسکن در پایان گفت: برگزاری کنگره شهدا نقشه راهی برای فراموش نشدن راه رزمندگان دفاع مقدس خواهد بود.

بر اساس این گزارش، کنگره یک هزار شهید شهرستان‌های ترشیز در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار