معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی:

همدلی رمز موفقیت دفاع مقدس بود

حسن جعفری گفت: همدلی مسئولین و فرماندهان با رزمندگان، مهمترین ویژگی دفاع مقدس بود؛ بر همین اساس اگر بتوانیم این وحدت را در جامعه امروز حاکم کنیم قطعاً موفق خواهیم بود و بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ - 21May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ریاست «حسن جعفری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «سید حمید موسوی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

جعفری در این نشست که با حضور پررونق همه اعضای ستاد همراه بود، اظهار داشت: وظیفه شرعی و قانونی که بر دوش ما گذاشته شده این است که به نحو احسن به فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در طول دفاع مقدس پرداخته شود.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگران هرگز به دنبال سهم خواهی از نظام مقدس جمهوری اسلامی نیستند، ابراز داشت: قناعت، مناعت طبع، ایمان، نوآوری و شجاعت از جمله ویژگی‌های رزمندگان دفاع مقدس بود.

این مسئول تاکید کرد: همدلی مسئولین و فرماندهان با رزمندگان مهمترین ویژگی آن دوران به شمار می‌رود. اگر بتوانیم این وحدت و همدلی را در جامعه حاکم کنیم قطعاً موفق خواهیم بود و بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان فتح خرمشهر ابراز داشت: دشمن خرمشهر را به یک شهر قایق قابل نفوذ تبدیل کرده بود؛ بر همین اساس برای هیچ دکترین نظامی قابل باور نبود که رزمندگان اسلام با حداقل امکانات، خطوط مستحکم دفاعی دشمن را بشکنند و شهر خرمشهر را از اشغال ارتش بعث عراق آزاد کنند.

جعفری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید داشتند که مراقب تحریف ارزش‌ها و واقعیت‌های انقلاب و دفاع مقدس باشید. اگر مناسبت‌هایی همچون چهلمین سال دفاع مقدس به خوبی برگزار نشود قطعاً تاریخ دچار تحریف خواهد شد و کسانی که در دفاع مقدس حضور نداشتند خود را وارث اصلی انقلاب معرفی خواهند کرد.

وی بر تلاش مضاعف تمام دستگاه‌های اداری استان در برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس تاکید کرد و همکاری حداکثری تمام ساختارها را ضروری دانست.

این مسئول در پایان بر استفاده از بستر تبلیغات محیطی در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است امکان برگزاری برنامه‌های متنوع در فضای حقیقی فراهم نشود؛ بر همین اساس باید از بستر فضای مجازی در راستای گرامیداشت این مناسبت ملی اقدام کرد.

نمود چهلمین سال دفاع مقدس در همه حرکت‌ها

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه این جلسه در سخنانی ابراز داشت: دفاع مقدس یک رویداد بزرگ تاریخ ساز و اثرگذار بوده و هست و ایران اسلامی می‌تواند به این نقطه درخشان افتخار کند.

وی افزود: ایران بعد از ۲۰۰ سال درگیر جنگ ناخواسته ای شد که دشمن در آن به هیچ یک از اهداف خود نرسید و نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت حزب‌الله از این آزمون سربلند بیرون آمدند. امیدواریم از طریق زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان این حماسه بزرگ، در فضیلت آنها شریک باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح که از طریق شبکه دولت در اختیار همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته باید اقدام ویژه و متمایزی در راستای گرامیداشت این حماسه عظیم صورت بگیرد.

این مسئول ادامه داد: حدود یک ماه است که ستاد داخلی در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به عنوان دبیرخانه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعال شده و پیگیری امور را به صورت جدی دنبال می کند. بیش از ۲۰ دستگاه اداری استان برنامه‌های پیشنهادی خود را تدوین و به این دبیرخانه ارائه کردند. آن تعداد از دستگاه‌های اداری استان که تاکنون برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به دبیرخانه ستاد بزرگداشت تحویل نداده‌اند نسبت به تدوین برنامه‌های خود بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدام کنند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: باید چهلمین سال دفاع مقدس مانند شعار سال در همه حرکت ها نمود پیدا کند. در سطح دستگاه‌های استان که به مناسبت‌های مذهبی، انقلابی و ملی ویژه برنامه‌هایی برگزاری خواهد شد این ضرورت وجود دارد که نقش آن دستگاه در دفاع مقدس مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همچنین سابقه موجود از برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته در سطح ادارات برگزار شده، ۶۷ برنامه اثرگذار و قابل اجرا تهیه شده که جهت اجرا به دستگاه‌های استان ابلاغ خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: خراسان در دفاع مقدس یکی از استان‌های اثرگذار بوده به گونه‌ای که در سال‌های میانی دفاع مقدس، ۱۷ یگان و ساختار مستقل و اثرگذار در این حماسه جاوید ایفای نقش ‌کردند. هرچند که خراسان به عنوان شرقی ترین نقطه کشور، از مناطق عملیاتی دور بود اما جزو استان‌هایی به شمار می رفت که بیشترین یگان‌ها را جبهه‌ها داشت. با توجه به این پیشینه درخشان باید چهلمین سالگرد دفاع مقدس به بهترین نحو برگزار شود.

وی در پایان بر برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نسبت به تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام سطح استان تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

تامین هزینه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از محل بند (چ)، تشکیل ستادهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها، تصویب برنامه‌های ارائه شده توسط دبیرخانه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ادغام شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، مستندسازی ایثارگران ادارات از مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه برخی از اعضا ضمن بیان پیشنهادات خود، گزارشی از برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار