یادداشت/ حجت‌الاسلام عیسی رضایی

نقش جمهوری اسلامی ایران در قیام‌ و جهاد مردم ‌‌فلسطین‌/ فردا ناقوس نابودی اسرائیل نواخته می‌شود

مردم ایران با پیروی از مکتب عاشورا و امام عاشورایی خود به‌ حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین برخاستند، مقاومتی که امام ایجاد کرده باعث ‌بوجود آمدن جنبش‌ها ‌و گروه‌های مختلف‌ مقاومت در فلسطین‌‌ شد.
کد خبر: ۳۹۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ - 21May 2020

نقش جمهوری اسلامی ایران در قیام‌ و جهاد مردم ‌‌فلسطین‌ / فردا ناقوس نابودی اسرائیل نواخته می‌شودگروه استانهای دفاع‌پرس- حجت‌الاسلام عیسی رضایی؛ ۷۲سال پیش یعنی در سال ۱۹۴۸ میلادی در قلب جهان اسلام، مرکز حضور ادیان الهی و محل طلوع ادیان ابراهیمی، رژیمی متولد شد که ‌با کشتار وسیع مردم بی‌دفاع، این رژیم غاصب طی ۷۲ سال به جنایات هولناکی‌ دست زده ‌است که ‌قلم ‌از نوشتن ‌آن ‌و زبان‌ از بیان ‌آن ‌ناتوان ‌‌و شرمگین ‌است.

پس از روی کار آمدن حکومت جعلی اسرائیل که با حمایت‌های بی‌دریغ قدرت‌های استعماری رخ‌ داد، قیام‌های بسیاری از سوی فلسطینیان به وقوع پیوست، از جمله آنها قیام ‌انتفاضه است. انتفاضه یا همان «انقلاب سنگ» جنبشی نوین و ضدصهیونیستی است که با امکانات کم و در پاسخ به شکست ملی گرایی عربی و اقدامات سرکوبگرایانه صهیونیست‌ها به وقوع پیوست.

انتفاضه مردم مسلمان فلسطین توانست در مدتی کوتاه ضربات جبران ناپذیری بر پیکر اسرائیل وارد کند در کنار انتفاضه دو جنبش «جهاد اسلامی فلسطین» و «حماس» سر و سامان گرفته ‌که باعث ‌تقو‌یت قیام انتفاضه و سرعت آن شده است.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، باعث ظهور اندیشه و قدرتی جدید در منطقه و جهان بود. تغییر حکومت در کشور ما باعث شد تا تغییراتی دراولویت‌های سیاست خارجی، پدید آید که مهمترین شعار ایران در عرصه بین الملل، استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان جهان شد. این اقدام با اعلام روز جهانی قدس، از سوی حضرت امام خمینی‌(ه) در دفاع از مردم فلسطین، آهنگ تندتری به خود گرفت.

نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، ضمن دلگرمی مظلومان فلسطینی، به صهیونیست‌ها و حامیان آنان فهماند که این کشور بخشی از سرزمین اسلام است و روزی نه چندان دور، قدس ‌شریف  بدان باز خواهد گشت.

سیاست استکبارستیزی امام (ره) به عنوان محور سیاست خارجی ایران پس از انقلاب ایران در سطح منطقه و جهان گسترش یافت. امام راحل عظیم الشأن با نگاه انسانی و اسلامی حرکت مقاومت رو شکل داد و به همه آزادگان جهان به ویژه مسلمانان عالم فهماند که هر کجا زور و استکباری باشد وحدت و یکپارچگی مسلمانان می‌تواند یک‌ پتک محکمی بر سر استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب است.

مردم ایران با پیروی از مکتب عاشورا و امام عاشورایی خود به‌ حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین برخاستند. مقاومتی که امام ایجاد کرده باعث ‌بوجود آمدن جنبش‌ها ‌و گروه‌های مختلف‌ مقاومت در فلسطین‌‌ شد. حرکت‌ انقلابی‌‌ و روح‌ مقاومت ‌امام بعد از گذشت‌ مدتی‌ و با رهبری ‌فرزند خلف ‌‌و نائبش ‌امام ‌خامنه‌ای، تبدیل به ‌‌بیداری ‌اسلامی ‌گشته ‌است و این ‌روح ‌بیداری ‌اسلامی ‌با فرماندهی ‌‌فرزند ‌رشید اسلام ‌سردار دلها، در جبهه‌ مقاومت ‌‌و با شهادت ‌او تبدیل ‌به ‌مقاومت ‌بین‌المللی ‌‌شد که به‌ تعبیر امام‌ خامنه‌ای ‌تمام‌ دلباختگان ‌مقاومت، خونخواه ‌او هستند.

تا آنجا‌ که ‌سید‌الشهدای ‌مقاومت‌‌، وعده‌ صدق ‌و انتقام‌‌ شهید‌ حججی‌ را در برچیده‌‌ شدن ‌داعش‌ می‌‌دانست و آن هم ‌‌محقق ‌شد و با شهادت‌ او ‌انتقام‌ سخت‌ در پیش‌ است ‌و آن ‌هم‌ نابودی‌ کامل ‌اسرائیل خواهد ‌بود و پیام‌ خون‌ این ‌شهید چنانکه ‌خود در پاسخ ‌به ‌نامه ‌محمدالضیف ‌‌فرمانده ‌شاخه ‌نظامی‌ جنبش‌اسلامی آورده است‌ که سرانجام‌ پایداری و مقاومت‌، پیروزی ‌نهایی ‌فلسطین و نابودی‌ اسرائیل‌ است.

به گوش باشیم که فردا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای نوید نصرت و ‌پیروزی مردم مظلوم فلسطین و به صدا درآمدن ناقوس هلاکت و‌ نابودی اسرائیل را ‌خبر خواهند داد. الیس الصبح بقریب، به امید تحقق پیروزی در روز موعود...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها