مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

برگزاری نماز عید فطر با رعایت پروتکل وزارت بهداشت در مساجد مازندران

حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری گفت: نماز عید سعید فطر با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان در مساجد شهرهای مازندران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ - 21May 2020

برگزاری نماز عید فطر با رعایت پروتکل وزارت بهداشت در مساجد مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «ناصرشکریان امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران پیشاپیش ضمن تبریک عید بندگی عید سعید فطر اظهار داشت: روزه داران در این ماه مهمانی خدا باید از دستاوردهای ماه مبارک رمضان حفظ و حراست کنند، چراکه پاداش یک ماه بهار معنویت عید فطر است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز عید فطر در پایان ماه مبارک رمضان، افزود: عید فطر جشن بندگی خداوند است و بازگشت به فطرت انسانی است و این عید، عیدالله است و شکرانه یک ماه بندگی برای خداوند متعال است.

حجت الاسلام شکریان امیری در بخش دیگری از سخنان خود به اجتماع عظیم مسلمانان در نماز عید فطر اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین اثر اجتماعی این نماز، پیوند و همدلی مسلمانان و اجتماع عظیم مردم مومن و روزه دار است که موجب تقویت وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی و مسلمانان خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به وجود برخی نگرانی‌ها در شیوع ویروس منحوس (کووید19) و با توجه به اینکه دشمنان اسلام و مسلمانان هجمه‌های زیادی برای جوامع اسلامی ایجاد کرده بودند، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش شیوع این ویروس و برخی هجمه‌ها، خللی در اراده ملت بزرگ ایران اسلامی و امت اسلام در این ماه مبارک و آیین‌های مراسم شب‌های احیاء و قدر ایجاد نشد بلکه از این ظرفیت ماه مبارک برای رفع و کاهش این بحران بهره گرفته شد که نمونه آن همدلی ملت بزرگ ایران در رزمایش بزرگ کمک مومنانه و مواسات بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی در بخش پایانی سخنان با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر و برگزاری نماز این عید در کشور بیان داشت: عید بندگی نماز عید فطر با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در بسیاری از شهرهای کشور برگزار خواهد شد و این نماز عید بندگی در بسیاری از مساجد مازندران با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برگزاری مراسم شب‌های قدر با اقدامات بسیار ارزشمند و دقیق فعالان فرهنگی و مذهبی و جهادی در بسیاری از مساجد کشور و استان برگزار شد و هیچ گونه خللی و مشکلی در روند برگزاری این مراسم دیده نشد قطعا با همان تدبیر و برنامه ریزی می‌شود نماز عید فطر را در بسیاری از مساجد استان با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان برگزار شود و امیدواریم مثل برگزاری مراسم پرفضیلت شب‌های قدر شاهد برگزاری این نماز عید بندگی در مساجد کشور و شهرهای استان بدون هیچ مشکلی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار