فراخوان گروه‌های فلسطینی برای ایجاد جبهه اسلامی-عربی جهت مقابله با رژیم صهیونیستی

گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، با فراخوان تشکیل جبهه‌ای گسترده برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی، تأکید کردند که امت اسلامی «فلسطین» را فراموش نخواهد کرد.
کد خبر: ۳۹۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ - 22May 2020

فرخوان گروه‌های فلسطینی برای ایجاد جبهه اسلامی-عربی جهت مقابله با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیانیه‌ای مطبوعاتی به مناسبت فرارسیدن روز قدس به تشکیل جبهه‌ای ملی و عربی-اسلامی گسترده متشکل از تمام آزادگان برای مقابله با جریانی که به عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی می‌پردازد و با آن هماهنگی امنیتی دارد، فراخواندند.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، در ادامه این بیانیه آمده است، با توجه به توطئه‌های دولت آمریکا در اجرای معامله قرن برای یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی، کنار زدن حقوق ملت فلسطین، تشکیل کابینه تروریستی صهیونیستی که برای اجرای این قرارداد شوم با اشغال بخش‌های زیادی از کرانه باختری، اهمیت این همراهی ملی و اسلامی بیشتر شده است.

گروه‌های فلسطینی در این بیانیه که روز پنجشنبه صادر شده، افزودند: دشمن صهیونیستی به ارتکاب انواع جنایت‌های ضد انسانی و جنایات جنگی علیه ملت ما می‌پردازد تا واقعیت‌های خبیثانه را بر سرزمین فلسطین و با تکه‌تکه کردن و مصادره آن تحمیل کند، ساکنانش را آواره نماید، انقلابیون آن را به قتل برسند، هویت عربی و اسلامی آن را نابود کند و چنبره بازو‌های اختاپوسی صهیونیستی بر توانایی‌های امت و فرهنگ آن را از طریق رژیم‌های شکست‌خورده، ظالم و دشمن ملت خود و دشمن ملت فلسطین و مسأله فلسطین گسترش دهد.

در ادامه این بیانیه آمده: ما گروه‌های مقاومت فلسطینی ابداً تسلیم واقعیت زورگویانه‌ای که رژیم اشغالگر با پوشش دولت آمریکا و رژیم‌های عربی که به عادی‌سازی روی آورده‌اند، نخواهیم شد؛ بلکه در مقابله این حمله مانند گذشته خواهیم ایستاد. ملت ما مقاوم و فداکار باقی خواهند ماند و همان‌گونه -که پیشتر- ده‌ها هزار شهید و صد‌ها هزار مجروح و اسیر در رد اشغالگر و مقابله با آن و نیز مقابله با یهودی‌سازی سرزمین و مقدسات تقدیم کرده است.

گروه‌های فلسطینی تأکید کردند، ملت فلسطین در هر جای جهان بر حق بازگشت تأکید دارد و در برابر توطئه‌هایی که دنبال تغییر هویت و یهودی‌سازی سرزمین است، مقاومت می‌کند. این ملت در غزه مقاوم نیز با عزت در بابر تجاوز صهیونیستی و محاصره ایستاده است.

در ادامه این بیانیه بر اهالی کرانه باختری و عملیات‌های مقاومتی و فردی آن‌ها علیه رژیم صهیونیستی درود فرستاده شده و تأکید شده عملیات‌های قهرمانانه و شجاعانه این روز‌ها در کرانه باختری و قدس علیه دشمن صهیونیستی چیزی جز تأکید بر روحیه جهاد و مقاومت نیست که در رگ‌های ملت فلسطین جاری و ساری است و تمام ارعاب‌ها و سرکوب‌ها و هماهنگی امنیتی جز بر اراده این ملت برای ادامه این مسیر و تکمیل مسیر آزادسازی نیافزوده است؛ انقلاب ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر در کرانه باختری، قدس و سایر مناطق فلسطین چیزی جز مسأله زمان نیست و موضوعی حتمی است.

گروه‌های فلسطینی همچنین به تمام ملت‌های آزاد جهان که در مقابل عادی‌سازی روابط ایستاده‌اند، درود فرستادند و مواضع برخی کشور‌ها را که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند، محکوم کردند.

در بیانیه مذکور آمده است، گرامیداشت روز قدس و افزایش مخالفت امت اسلام با روابط با رژیم صهیونیستی و توطئه‌های صهیونیستی-آمریکایی، تأکیدی بر جایگاه فلسطین و مسجدالاقصی در قلب‌های امت است.

گروه‌های فلسطینی به اسرای فلسطینی نیز پرداختند و مقاومت را به بستن قراردادی مناسب برای آزادی اسرا به‌ویژه زنان، کودکان و بیماران و معلولان فراخواندند.

آن‌ها در پایان تأکید کردند که قدس مسیر شهدا و قبله آزادگان جهان باقی خواهد ماند؛ قدس تا بیرون کردن صهیونیست‌ها مرکز نبرد باقی خواهد ماند و مسؤولیت همه بازگرداندن وحدت امت و بسیج توانایی‌های آن در مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از فلسطین و مقاومت برای آزادی فلسطین و حمایت از منطقه در مقابل خطر صهیونیستی است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها