بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران به مناسبت سوم خرداد؛

«فتح خرمشهر» معجزه الهی و امداد غیبی بود

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ - 22May 2020

«فتح خرمشهر» معجزه الهی و امداد غیبی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر قهرمان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

خرمشهر یک شهر نیست، یک تاریخ است، تاریخی به بلندای مقاومت و ایستادگی مردم ایران اسلامی که در سال 61 به وقوع پیوست و این فصل مهم و باشکوه کتاب هشت سال دفاع مقدس، تاریخ گویای پایداری، از خودگذشتگی و جاودانگی انقلاب است.

سوم خرداد و فتح این شهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است که همچنان برگ زرینی در صفحه تاریخ پرافتخار ایران اسلامی با نام سالروز «فتح خرمشهر قهرمان» جلوه‌گری می‌کند.

این روز پرحماسه یادآور غرور و عظمت ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی است که در تاریخ رقم خورد و بار دیگر نشان داد این مردان ایران‌زمین هستند که در جنگ نابرابر با مقاومت جانانه پیروزی را برای ملت به ارمغان آوردند.

رزمندگان اسلام نشان دادند آنچه در خرمشهر پیروز شد، ایمان و عزم و اراده محکم‌شان بود که در قالب یک معجزه الهی به نمایش درآمد. دشمنان اسلام و انقلاب که در محاسبات غلط خود خرمشهر را تسخیرناپذیر می‌دانستند و فتح این شهر را غیرممکن، به مدد الهی و امداد غیبی معجزه شیرین رقم خورد و اینگونه خرمشهر در تاریخ پایداری جاودانه شد.

«فتح خرمشهر» بهت و حیرت دشمنان اسلام را برانگیخت و همگان اذعان داشتند که آنچه در خرمشهر اتفاق افتاد بی ارتباط با مدد الهی نبود و بر مبنای همین طرز تفکر دینی بود که امام خمینی (ره) فرمودند: «فتح خرمشهر، یک مسأله عادی نبود. اینکه ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر به صف برای اسارت بیایند و تسلیم شوند، مسأله عادی نیست، بلکه مافوق طبیعت است».

حماسه از یادنرفتنی مقاومت مردم خرمشهر که با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی‌شان در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند در تاریخ بی‌نظیر ماند و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نظامی مقاومت بی‌سابقه‌ای که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت‌ها قابل مقایسه نیست.

دستیابی به «فتح خرمشهر» در عملیات بیت المقدس با «اصل وحدت فرماندهی»، حضور گسترده نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی و لزوم فرماندهی مشترک آنان در تاریخ جنگ در سایه فرماندهی یکسان، پشتیبانی جانی و مالی مردمی برای شرکت در عملیات قابل توجه است و هرگز نیاید روح ایمان و از خودگذشتگی و توجهات و مددهای الهی را در این پیروزی بزرگ نادیده گرفت.

حماسه «فتح خرمشهر» از این جهت که تجلی ایثارها، فداکاری‌ها، شجاعت‌ها، شهادت‌ها، مقاومت‌ها، رنج‌ها و مظلومیت‌ها بود می‌توان به مادر حماسه‌ها یاد کرد. آن‌چه به خرمشهر قداست بخشیده، کلام مقدس امام خمینی (ره) است که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

مقام معظم رهبری نیز حماسه آزادی خرمشهر را بی‌نظیر دانستند و فرمودند: «حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر، حادثه ای بی‌نظیر در تاریخ جهان است. خرمشهر، به پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران مبدل شده است. حماسه خرمشهر، باید جای خود را در دنیا پیدا کند. خاطره این روز تاریخی و فراموش‌نشدنی، همواره بر شما برادران عزیز و دلاورمردان صحنه نبرد گرامی باد».

اینک در چهلمین سالگرد دفاع مقدس گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر آغازی برای اجرای برنامه‌های این ستاد در استان مازندران به شمار می‌آید و اد‌اره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از شش هزار شهید عملیات بیت المقدس و شهدای حماسه فتح خرمشهر دیار علویان را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار