شهید «نصرت‌الله گرجی»:

دشمنان از اتحاد امت اسلام وحشت دارند

از قول شهید «نصرت الله گرجی» نقل شده است: «دشمنان اسلام می‌خواهند از صدور انقلاب اسلامی ما جلوگیری کنند. آن‌ها نمی‌خواهند ملتی مستقل باشد و خودش تصمیم بگیرد. آن‌ها نمی‌گذارند ملت‌های مسلمان جهان با هم متحد شوند. آن‌ها از اتحاد این امت وحشت دارند و به همین دلیل، صدام را به جنگ با ایران کشانده‌اند».
کد خبر: ۳۹۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ - 22May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «نصرت الله گرجی» فرزند عباس در سومین روز از فصل بهار سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای کشاورز و زحمتکش در شهرستان ازنا متولد شد.

وی دوران خردسالی را در دامان پر مهر خانواده سپری کرد و پس از آن راهی مدرسه شد. دوره های ابتدایی و راهنمایی را در ازنا و سه سال ابتدایی دبیرستان را در شهر تهران و سال آخر هنرستان را در اصفهان سپری کرد و موفق به اخذ مدرک دیپلم فنی شد.

نصرت الله با قدم گذاشتن در سنین جوانی، روزهای پر شور انقلاب اسلامی را تجربه کرد و از این واقعه بسیار خوشنود بود و لحظه ای آرام و قرار نداشت و پس از پیروزی انقلاب، شب‌ها به همراه سایر دوستانش به نگهبانی و پاسداری از شهر می‌پرداختند. او برای موفقیت انقلاب، بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت می کرد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد.

شهید گرجی در سال ۱۳۵۹ راهی خدمت مقدس سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و پس از گذراندن دوره های آموزشی، به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

او دفاع از کشور، اسلام و ناموس ملت را واجب می دانست و می گفت: «ابرقدرت می خواهند از صدور انقلاب ما جلوگیری کنند. آنها نمی خواهند ملتی مستقل باشد و خودش تصمیم بگیرد. آنها نمی گذارند ملت های مسلمان جهان با هم متحد شوند. آنها از اتحاد این امت وحشت دارند و به همین دلیل، صدام را به جنگ با ایران کشانده اند».

نصرت الله با روحیه بسیار عالی و دلاورانه به دفاع از میهن اسلامی خویش پرداخت و همیشه گوش به فرمان حضرت امام بود. در آخرین مرخصی‌اش به دیدار اقوام و بستگان رفت و از آنها حلالیت طلبید. هنگام بازگشت به جبهه نیز به خانواده ی خود گفت که منتظر شهادت من باشید.

در عملیات فتح بستان، نصرت الله به همراه تعدادی از رزمندگان به مدت دو روز در محاصره ی دشمن بعثی گرفتار شده و همه گرسنه و تشنه بودند. او داوطلب شد تا برای تهیه آب و غذا، از میان حصر دشمن عبور کند. در این هنگام دشمن او را هدف گلوله توپ قرار داد و این سرباز نهم آذر ۱۳۶۰، در بستان بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در شهرستان ازنا واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها