سفیر بریتانیا در تهران: برای کووید-۱۹ مرزهای ملی معنایی ندارد

سفیر بریتانیا در تهران با بیان اینکه برای کووید-۱۹ مرزهای ملی معنایی ندارد، گفت: در تلاش هستیم هر آنچه از دستمان برمی‌آید برای حمایت از کشورهای آسیب پذیر در دوران بحران کرونا انجام دهیم.
کد خبر: ۳۹۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ - 22May 2020

سفیر بریتانیا در تهران: برای کووید-۱۹ مرزهای ملی معنایی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، راب مک ایر سفیر بریتانیا در ایران امروز (جمعه) در پیامی ویدیویی درباره همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با کرونا (کووید-۱۹) اظهار داشت: برای کووید-۱۹ مرزهای ملی معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه بریتانیا با شرکای خود در گروه‌های بین‌المللی مانند گروه هفت، گروه ۲۰ و سازمان ملل در راستای واکنش قدرتمند جهانی در حال همکاری است، اظهار داشت: یافتن واکسن حیاتی است. بریتانیا به همراه کمیسیون اروپا و تعدادی از کشورها در چهارم ماه می میزبان همایش واکنش جهانی به ویروس کرونا بود.

سفیر بریتانیا اضافه کرد: در این همایش، بریتانیا متعهد شد تا ۳۸۸ میلیون پوند در تحقیقات مربوط به واکسن، آزمایشات و درمان سرمایه‌گذاری کند، این بخشی از ۷۴۴ میلیون پوند از کمک‌رسانی بریتانیا در راستای حمایت از فعالیت‌های جهانی برای پایان دادن به این اپیدمی و همچنین حمایت از اقتصاد جهانی است.

سفیر بریتانیا عنوان کرد: تلاش جهانی این جا تمام نمی‌شود. در ماه‌های آینده بریتانیا، میزبان همایش جهانی واکسن دیگر خواهد بود، هدف این است که تمام کشورها و سازمان‌ها دور هم جمع شوند و در اتحادیه واکسن، سرمایه‌گذاری کنند.

وی یادآور شد: ما قصد داریم از امکان دسترسی مساوی همگان به واکسن کرونا که حاصل تلاش تخصصی این سازمان است، مطمئن شویم.

راب مک ایر ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم تا هر آنچه از دستمان برمی‌آید، مالی و غیرمالی برای حمایت از کشورهای آسیب پذیر در دوران بحران، انجام دهیم.

این دیپلمات انگلیسی عنوان کرد: تمام این کارها زمان می‌برد، در حال حاضر هر کدام از ما شخصا باید موارد مربوط به فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت و حفاظت از همدیگر را رعایت کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها