خشم منصور هادی از خیانت شریک توافق ریاض درباره جنوب یمن

رئیس جمهور مستعفی یمن که نیروهایش در مدت اخیر مورد حمله شبه نظامیان تحت امر امارات در جنوب یمن قرار گرفته اند گفت که به هیچ کسی در داخل و خارج یمن اجازه تلاش برای تجزیه و ایجاد تروریسم در این کشور را نمی‌دهد.
کد خبر: ۳۹۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ - 22May 2020

خشم منصور هادی از خیانت شریک توافق ریاض درباره جنوب یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس جمهور مستعفی یمن می‌گوید که توافق ریاض میان دولت و شورای انتقالی مورد حمایت امارات هنوز گزینه‌ای در دسترس است.

توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و پایان دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم نوامبر (۱۴ آبان ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضاء شد.

به گزارش شبکه الجزیره «عبد ربه منصور هادی» امروز جمعه تاکید کرد: «توافق ریاض میان دولت و شورای انتقالی راه برون رفت واقعی از حوادث جنوب یمن است و شورای انتقالی باید دست از لجاجت و اقدامات یکجانبه بردارد».

وی تاکید کرد: «شورای انتقالی باید از غصب نهاد‌های دولتی و نقض حقوق فرزندان عدن، لحج، الضالع و چپاول منابع دولتی دست بکشد».

رئیس جمهور مستعفی یمن شبه نظامیان تحت امر امارات دستور داد که دست از بازداشت‌های خودسرانه و حمله به نیرو‌های ارتش خود بردارد.

منصور هادی افزود: «به احدی در داخل یا خارج اجازه نمی‌دهیم که کشور را به سمت تجزیه، هرج و مرج، خشونت و تروریسم سوق دهد».

از مهم‌ترین بند‌های توافق ریاض استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت هفت هفته از زمان امضای آن، استقرار نیرو‌های نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله یمن زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه بوده است که هیچ کدام تاکنون عملی نشده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها