بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ - 23May 2020

بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت سالروز حماسه سوم خردادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

به نام خدا

شنوندگان عزیز توجه فرمایید! شنوندگان عزیز توجه فرمایید! خرمشهر، شهر خون آزاد شد! این نوای دلنشین و حماسی رادیوی جمهوری اسلامی ایران و رسانه های جمعی کشور در 3 خرداد 1361 گوش تمامی دشمنان شرق وغرب که رژیم بعث صهیونیستی را حمایت می کردند کر کرد.

در هشت سال دفاع مقدس، در روزهایی که خرمشهر زیر آتش بود و رزمندگان ایرانی از شهر دفاع می کردند، تمام راه ها به مسجد جامع، قلب تپنده ملت ایران ختم می شد. قلبی که جوانان غیور و سلحشور آن دوران با نثار خون خود نگذاشتند از تپش بایستد.

ساعت 10 صبح چهار آبان ماه، شهر سقوط کرد و آخرین مدافعان با دلی خونین و تنی خسته عقب نشستند و با قایق خود را به شرق کارون رساندند. در آن سوی کارون، بغض شهید «محمد جهان آرا» ترکید و بر لب رودخانه ایستاد و رو به شهرش، شهری که حالا دیگر زیر چکمه های دشمن بود، فریاد کشید:

خرمشهر، صدای مرا میشنوی! خرمشهر به بعضی ها بگو ما برمی گردیم! آزادت خواهیم کرد. این فریاد بعد از 575 روز از جان گذشتگی ساعت 14 سوم خرداد 1361 به تحقق پیوست و خرمشهر شهر غیرت و ایستادگی، شهر غیرت و مردانگی، شهر خون و قیام آزاد شد.

اینک در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و فتح خرمشهر و در سال جهش تولید، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ضمن گرامیداشت این تاریخ عزتمند که میراثی از فداکاری و جان گذشتگی مردانی مرد از سرزمین حماسه سازان است ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و امام شهیدان سالگرد این رخداد بزرگ تاریخی ملت ایران را به فرمانده معظم کل قوا (مد ظلله العالی)، خانواده های محترم شهدا و ایثارگران، کلیه فرماندهان و کارکنان نیرو های مسلح و مردم همیشه در صحنه کشور تبریک و تهنیت عرض می نماید و آرزومند است با چراغ راه قرار دادن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تکیه بر عزت نفس در جهت برآورده شدن بیش از پیش جمله «ما باید قوی شویم» در راه اعتلای کشور گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار