نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه زمینه‌ساز اجرای عدل شد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه زمینه‌ساز اجرای عدل شد، گفت: فتح خرمشهر بطلان و سحر استکبار را به زیر پا گذاشت.
کد خبر: ۳۹۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ - 23May 2020

فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه زمینه‌ساز اجرای عدل شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی صبح امروز در همایش گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، اظهار داشت: فتح خرمشهر طلسم استکبار جهانی را باطل کرد و پس از آن شرایط را برای مظلومان جهان طور دیگری رقم زد.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر بطلان و سحر استکبار را به زیر پا گذاشت، بیان داشت: بطلان اصلی طلسم استکبار در فتح خرمشهر، شعار ما می‌توانیم بود که امروز ارتش پرادعای استکبار را در مقابل غزه هم به زانو در می‌آورد و ادعای آن را خفه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه زمینه‌ساز اجرای عدل شد، مطرح کرد: در دفاع مقدس، تنها یک کشور یا یک صدام و حزب بعث با ما در جنگ نبود بلکه کل دنیا در خدمت صدام بودند و با انواع جنایات، صدام را حمایت می‌کردند.

عبادی مطرح کرد: دنیای استکبار تمام سرمایه‌های خود را گذاشت تا خرمشهر را برای خود نگه دارد و موانع طبیعی، نظامی، نیروی انسانی، تسلیحاتی آن را به‌عنوان یک طلسم ناشکستنی تعریف می‌کردند، اما وقتی نیروهای باایمان، انقلابی، مسلمان و مؤمن آن طلسم را شکستند، سحر استکبار را باطل کردند و به ملت‌های جهان جان دوباره دادند.

وی با تأکید بر اینکه امروز نه فقط کشورهای غربی و اروپایی در چشم ملت‌ها هیچ ارزشی ندارند بلکه در چشم مردم خودشان هم منفور هستند، عنوان کرد: آن‌ها بر قیافه یک وحشی بی‌مایه لباس تمدن پوشیده‌اند اما دفاع مقدس پرده‌ها را روز به روز می‌درد و چهره واقعی استکبار جهانی را نمایان می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه بعد از جنگ جهانی اول و دوم غربی‌ها در جای جای جهان میلیون‌ها انسان را کشته، آواره و بر مردم مظلوم تسلط یافتند، گفت: استکبار از همان دوران حکومت باج‌ سبیل را در بسیاری از کشورها به راه انداخت و در ایران هم سرنوشت کشور به دست فردی بی‌سواد به نام رضا شاه افتاد و شعبان بی‌مخ‌ها باج سبیل می‌گرفتند.

عبادی ادامه داد: کشورهای غربی با سوء‌استفاده و وحشتی که بر دل مردم انداخته بودند از آن‌ها باج می‌گرفتند طوری که دخالت آمریکا در حکومت بیش از ۵۰ کشور را بعد جنگ جهانی می‌توان نام برد.

وی تبیین کرد: این روند طوری گذشت که هرجا برخلاف میل آمریکا بود کار تبلیغاتی انجام می‌داد، ناوها را به ساحل کشور نزدیک می‌کرد تا به اهدافش برسد و عوامل دلخواه استکبار جهانی امور را به دست گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: یقین بدانید دنیا به نحو دیگری رقم خواهد خورد و براساس عقل و عدالت‌طلبی مردم به هم خواهند پیوست و وحدت متعاقب عقل حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها