در راستای اجرای رزمایش مواسات؛

۸۹ هزار بسته معیشتی در خراسان‌جنوبی توزیع شد

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از توزیع بیش از ۸۹ بسته معیشتی از روز نخست رزمایش کمک مؤمنانه تا روز جمعه دوم خرداد در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این بسته‌ها ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.
کد خبر: ۳۹۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ - 23May 2020

۸۹ هزار بسته معیشتی در خراسان‌جنوبی توزیع شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی صبح امروز در حاشیه مراسم رزمایش کمک مؤمنانه بسیج دانش‌آموزی شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مؤمنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.

وی بیان داشت: در پی توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رزمایش مؤمنانه، دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهای انقلابی از جمله بسیج، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادها در امر کمک‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد میدان شده و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رزمایش کمک مؤمنانه طی سه مرحله در استان اجرا می‌شود، تبیین کرد: مرحله اول رزمایش همزمان با شروع ماه مبارک رمضان و مرحله دوم نیز همزمان با میلاد امام حسن (ع) برگزار شد.

هنری از برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان خبر داد و اعلام کرد: این مرحله از رزمایش از هفتم خردادماه در استان آغاز و بسته‌های معیشتی تهیه شده در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

وی از توزیع بیش از ۸۹ بسته معیشتی از روز نخست رزمایش کمک مؤمنانه تا روز جمعه دوم خردادماه در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این بسته‌ها ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مردم خراسان‌جنوبی از ابتدای شروع رزمایش کمک مؤمنانه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی به این رزمایش کمک کردند، مطرح کرد: تاکنون بیش از ۸۲ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۹۰ میلیون تومان توسط خیرین پرداخت شده است.

هنری ادامه داد: در راستای برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه بخشش اجاره بها در دستور کار قرار گرفت که در این راستا اجاره بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد تجاری به ارزش ریالی ۷۵۰ میلیون تومان بخشیده شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ۲۶۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان توسط نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد، خیرین و هیئات مذهبی در استان طبخ و در بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار