مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان خبر داد؛

برگزاری بیش از 50 برنامه در فضای مجازی به مناسبت سوم خرداد در سمنان

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت : بیش از 50 برنامه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با شیوه‌ای نوین برای مخاطبان به خصوص جوانان تولید شده است.
کد خبر: ۳۹۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان همراه با اعضا ستاد بزرگداشت سوم خرداد در دیدار با آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» امام جمعه و  نماینده ولی فقیه در استان سمنان در سالروز عملیات بیت المقدس اظهار داشت:  عید فطر، عید توفیق در عبودیت و معرفت، تهذیب نفس و عیدی خالقانه برای کرامت و بخشندگی و فرصتی برای اجابت نیاز همه نیازمندانی است که چشم به آستان رمضان دوخته بودند.

وی گفت: عید سعید فطر نماد یک ماه بندگی است که مسلمانان با قدر دانستن این ماه مبارک که سفره بخشش و لطف پروردگار در سراسر آن گسترده بود تلاش کردند با به جا آوردن روزه به عنوان یک امر واجب، از این خان کرم بهره معنوی و اخروی ببرند و از آن بی نصیب نمانند.

 سلامی افزود: حماسه فتح خرمشهر یکی از پرافتخارترین مقاطع دوران دفاع مقدس است که هرگز از ذهن مردم ایران بیرون نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود، ادامه داد: در ایران اسلامی عملیات بیت المقدس به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: خرمشهر پس از 34 روز محاصره در سال 1359 به تصرف ارتش عراق درآمد و پس از 578 روز اشغال در سوم خرداد 1361 توسط رزمندگان  اسلام آزاد شد.

سلامی با بیان این که آزادسازی خرمشهر قله  افتخارات ملت ایران در دفاع مقدس است، افزود: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر قدرت دفاعی و نظامی ملت ایران را به رخ جهان كشاند و با برهم زدن  معادلات سیاسی و نظامی دشمنان انقلاب اسلامی مسیر جنگ را تغییر داد و باعث تقویت روحیه پیروزی در رزمندگان شد.

سلامی افزود: تا قبل از فتح خرمشهر دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت، اما پس از آن دشمن حالت تدافعی به خود گرفت  و  آزادسازی  خرمشهر، انگیزه و اشتیاقی به نیروهای ما داد كه همین زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ دیگری  در تاریخ  جنگ تحمیلی بود.

وی گفت: طی عملیات بیت المقدس 5400 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده جمهوری اسلامی ایران آزاد شد و 19 هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت درآمده و بیش از  16 هزار نفر کشته و زخمی شدند.

سلامی ادامه داد: استان سمنان در این عملیات 85 شهید از نیروهای مردمی و سپاه، 107 شهید از ارتش 58 ذوالفقار و بیش از 170 مجروح و جانباز نقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: در سالهای گذشته اجرای متنوع برنامه ها را به مناسبت بزرگداشت آزادسازی خرمشهر داشتیم، اما با  توجه به شرایط حساس و بحران کرونائی در جامعه، 50 برنامه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با شیوه ای نوین برای مخاطبان به خصوص جوانان تولید شده است.

سلامی با بیان این که امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در پیش رو داریم ، افزود: بیش از  1500 برنامه  توسط  دستگاه  اجرایی به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده است که بایستی شرایط مشارکت مردم و جوانان در برنامه ها پررنگ شود.

وی ادامه داد:  10 کارگروه تخصصی به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس با مشارکت مدیران دستگاههای اجرایی استان تشکیل شده است که برنامه  تخصصی  را  تدوین نموده که  در سطح استان در بازه  زمانی سوم خرداد تا پایان سال  برنامه ریزی و اجرا  خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها