امام جمعه خرم آباد:

«فتح خرمشهر» قدرت جمهوری اسلامی را در مقابل دشمن نشان داد

حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی» گفت: فتح خرمشهر قدرت جمهوری اسلامی را در مقابل دشمن بعثی و حامیان آن نشان داد و نشان داد که جمهوری اسلامی از جهت نیروی نظامی و پایگاه مردمی می‌تواند در مقابل دشمنانش بایستد.
کد خبر: ۳۹۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی» امام جمعه خرم آباد  ظهر امروز در سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد ضمن گرامی‌داشت سوم خرداد اظهار داشت:  تقوا و ایمان دو عنصری هستند که هر گروه و ملتی که مزین به این دو شاخصه شود، بدون تردید در هر صحنه‌ای موفق و پیروز خواهد شد،  اینها دو عامل موفق هستند که  قله های افتخار را برای این جامعه رقم می زنند و آنچه که ما در فتح خرمشهر مشاهده کردیم صبر، تقوا و ایمان والای رزمندگان اسلام بود.  

وی افزود: دشمن شهر خرمشهر را در چهار آبان سال ۱۳۵۹ به اشغال درآورد ولی رزمندگان اسلام با صبر و استقامت و ایمان والای خودشان پس از ۱۹ ماه  در یک سلسله عملیات هایی که به نام بیت المقدس نامگذاری شد، در مرحله یک چهارم از این عملیات موفق شدند که سرزمین میهن اسلامی را از اشغال دشمن خارج کنند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی روزهای زیبایی داشته است ولی فتح خرمشهر یکی از روزهای زیبا در نظام جمهوری اسلامی بود و یک مقطع حساس در جنگ تحمیلی، به گونه ای که  در تقسیم بندی‌ها به قبل از فتح خرمشهر و یا بعد از فتح خرمشهر تقسیم می شود.

شاهرخی به برخی پیامدهای فتح خرمشهر و ایثارگری رزم لرستانی‌ها در این موفقیت اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام  وارد مسجد خرمشهر شدند و پرچم جمهوری اسلامی را بر فراز مسجد جامع خرمشهر برافراشتند و شکر و سپاس خداوند را به جای آوردند و امام امت ضمن سپاسگزاری به درگاه خداوند تبارک و تعالی آن جمله معروف را فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیامد این فخر و پیروزی این بود که قدرت جمهوری اسلامی را در مقابل دشمن بعثی و حامیان آن نشان داد و نشان داد که جمهوری اسلامی از جهت نیروی نظامی و پایگاه مردمی می‌تواند در مقابل دشمن بایستد حتی اگر که غرب و شرق  هم از آن حمایت کنند. ایران همچنین ماشین جنگی دشمن را از کار انداخت، در یک فتحی که  قریب بر ۱۶ هزار نفر از دشمن تلفات گرفت و ۱۹ هزار نفر از دشمن بعثی را که از حمایت کشورهای نظام سلطه بهره می برد اسیر کرد و ماشین جنگی دشمن را منهدم کرد.

وی بر مستندسازی افتخارآفرینی دلاورمردان لرستانی در هشت سال دفاع‌مقدس تاکید کرد و گفت: اهل هنر و قلم این‌ رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام را در قالب هنر نشان بدهند و نهادهای ذی‌ربط نسبت به این موضوع بیش از پیش اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها