بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت سوم خرداد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در بیانیه‌ای به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، نام و یاد شهدای جان برکف آن دوران و یادگاران عرصه ایثار و شهادت را گرامی داشت.
کد خبر: ۳۹۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در بیانیه‌ای به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، نام و یاد شهدای جان برکف آن دوران و یادگاران عرصه ایثار و شهادت را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است:

سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، روز همدلی، وحدت و آمادگی ملت ایران، برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی است. 

امسال تقارن سالروز پرافتخار سوم خرداد با روز قدس شریف را به فال نیک می گیریم و هم صدا می‌شویم با مردم در جای جای دنیا برای پایان دادن به نیم قرن تجاوزگری صهیونیست غاصب با بانک رسای «مرگ بر اسراییل».

همه می‌دانیم فرماندهان و رزمندگان غیور ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نام عملیاتی که منجر به آزادسازی خرمشهر عزیز شد را به شایستگی «الی بیت المقدس» نامیدند و این نامگذاری نشان از اهداف متعالی، تدبیر و بینش عمیق رهبر کبیر انقلاب و فرماندهان دارد که حتی در زمان فتح و پیروزی نیز اندیشه برتری دارند.

در ادامه راه سردار دلها «حاج قاسم سلیمانی» -از یادگاران هشت سال دفاع مقدس- در مسیر فتوحات و افتخارات بسیاری که در خارج از مرزهای ایران اسلامی داشتند با جرات و شجاعت وصف ناشدنی که ریشه در ایمانش داشت و برای تحقق مرگ بر اسراییل تا یک قدمی مرز اسراییل پیش می‌رود؛ اما دشمن که تجربه دردناک سالها سیلی و تودهنی را با خود دارد در اقدامی ناجوانمردانه و مخفی اقدام به ترور ایشان کرد. ولی دشمن باید بداند که امسال فریاد «مرگ بر رژیم غاصب» و «مرگ بر اسراییل» از درون میلیونها میلیون مسلمان بر خواهد آمد و راه شهدای کربلا، امام و شهدا ادامه دارد.

عملیات «الی بیت المقدس» که با عنوان فتح الفتوح از آن یاد می‌شود از جمله نقاط عطف دوران دفاع مقدس و مقاومت هشت ساله ملت ایران بشمار می‌آید که همواره در تاریخ این کشور از آن به عنوان منشاء عزت، عظمت و بالندگی مردم ایران در برخورد با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب و نظام اسلامی یاد می‌شود.

در پایان بار دیگر روز «آزادسازی خرمشهر» را به  ملت انقلابی ایران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و مقام شامخ شهدا وحماسه سازان سوم خرداد تبریک گفته و تاکید برحفظ، نشر فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس را برای نسل جوان و آیندگان این مرز و بوم داریم. به یاد داشته باشیم که فرهنگ شهادت برای حفظ کشور و جوانان انقلابی سپری قدرتمند می‌‎باشد که با لبیک به منویات ولایت در گذرگاه‌های سخت و پر فتنه گرفتار و مایوس نخواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار