فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر:

حماسه فتح خرمشهر معادله‌های دنیا را به هم ریخت

سردار «علی رزمجو» با بیان اینکه حماسه سوم خرداد یک اتفاق بزرگی بود که آثار و برکات آن برای هر عصر و قشری قابل بهره برداری است، گفت: در حماسه فتح خرمشهر معادله‌های دنیا به هم ریخت.
کد خبر: ۳۹۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ - 23May 2020

عملیات بیت المقدس معادله های دنیا را به هم زدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، سردار «علی رزمجو» فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: حماسه سوم خرداد یک اتفاق بزرگی بود که آثار و برکات آن برای هر عصر و قشری قابل بهره برداری است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی آزادسازی خرمشهر از نظر استراتژیک دارای اهمیت بود، گفت: در عملیات بیت‌المقدس 19 هزار نفر از نیروهای رژیم بعث عراق اسیر و 16 هزار و 500 نفر از آنان کشته شدند.

سردار رزمجو با اشاره به اینکه رزمندگان استان بوشهر در این عملیات نقش به سزایی را ایفا کردند، افزود: 87 رزمنده استان بوشهر در این عملیات به شهادت رسیدند و 22 نفر اسیر و نهایتا  144 نفر جانباز شدند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه دنیا به یک باور تاریخی رسیده بود که ایران در هر جنگی تجزیه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این قضیه معکوس شد و این عملیات با عزم و اراده رزمندگان پیروز و دشمن با ذلت و خواری بیرون رانده شد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال جدایی خرمشهر بود، گفت: در حماسه فتح خرمشهر معادله های دنیا به هم ریخت.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ضمن بیان اینکه نتایج عملیات بیت‌المقدس در هم شکستن ستون فقرات ارتش رژیم بعث عراق بود، بیان کرد: این عملیات یکی از عظیم ترین حوادث تاریخ معاصر و سرچشمه ای از ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام به شمار می آید.

رزمجو یادآور شد: فتح خرمشهر هویت ایرانی بودنمان که همان شجاعت، عزم ملی، دلیری، سلحشوری، ولایتمداری بود را نمایان کرد.

وی با بیان اینکه پس از فتح خرمشهر موتور جنگی دنیا که رژیم بعث عراق را حمایت می‌کرد در هم شکسته شد، اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس فراموش نشدنی است و باید در اذهان احیا و باقی بماند. چنانکه امروز نیز اگر با همان روحیه وارد عمل شویم بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار