همزمان با سوم خرداد برگزار شد؛

همایش بسیجیان آستان قدس رضوی در مشهد

طی مراسمی ضمن گرامیداشت عملیات پیروزمندانه «بیت‌المقدس» از خانواده شهدای این عملیات در مشهد تجلیل شد.
کد خبر: ۳۹۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش بسیجیان آستان قدس رضوی به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات «بیت‌المقدس» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلامرضا احمدی» از فرماندهان دفاع مقدس، «مصطفی خاکسار قهرودی» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

سردار احمدی در این مراسم اظهار داشت: دو عملیات «فتح‌المبین» و «بیت‌المقدس» از نظر وسعت منطقه آزاد شده، تعداد اسرا و تجهیزات به غنیمت گرفته شده جزو بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی افزود: عملیات «فتح‌المبین» که در یکم فروردین ۱۳۶۱ با رمز مبارکه یا زهرا (س) و عملیات «بیت‌المقدس» که با رمز مبارک یا علی ابن ابیطالب در دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ انجام شد موفقیت‌های خوبی را برای جمهوری اسلامی به همراه داشت.

این فرمانده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: پیامی این دو عملیات این بود که اگر توسل به ساحت نورانی حضرات معصومین به ویژه حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) داشته باشیم فتح‌المبین ها و خرمشهرهای عظیمی را خداوند به مردم هدیه خواهد داد.

این فرمانده دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش ضمن با بازخوانی پیام امام خمینی (ره) به مناسبت فتح خرمشهر و فتح‌المبین ابراز داشت: خدایی که خرمشهر را آزاد کرد و ملت ما را از آزمون دفاع مقدس سربلند بیرون آورد می‌تواند در همه حوزه‌ها یاریگر مردم ایران اسلامی باشد.

وی در بخش پایانی سخنانش آمادگی اقشار مختلف مردم را برای مقابله با توطئه‌های دشمن در حوزه فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

همچنین در این مراسم مراسم علی پیراسته از یادگاران دفاع مقدس در خصوص عملیات بیت‌المقدس مطالبی را بیان کرد.

همایش بسیجیان آستان قدس با تجلیل از خانواده‌های شهدای عملیات «بیت‌المقدس» به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار