ضبط خاطره ۱۱ نفر از اسراء و سرداران ارتش و سپاه در مستند یادگاران مقاومت

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: از ۱۱ نفر از اسراء و سرداران ارتش و سپاه در مستند یادگاران مقاومت مصاحبه و ضبط خاطره شده است.
کد خبر: ۳۹۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاعپرس از کردستان، رمضان رسولی جانشین اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در مراسم گرامی‌داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر که پیش از ظهر امروز در سنندج برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد وخاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مظلوم کردستان اظهار داشت: امسال با عنایت به بحث چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه که از تاریخ سوم خرداد لغایت ۲۹ اسفند به طول می‌انجامد جلسات مختلفی را در راستای گرامی‌داشت این رویداد برگزار شد که برگزاری این مراسم به مناسبت سوم خرداد یکی از این مناسبت ها است.

وی گفت: اداره کل حفظ آثار و دفاع مقدس کردستان در راستای وظایف ذاتی خود در راستای نشر ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس و همچنین جلوگیری از تحریف وقایع دفاع مقدس اقدام به ساخت مستند با موضوع باشگاه افسران (یادمان شهدای گمنام ومقاومت شهر سنندج ) کرد.

وی افزود: این اثر پس از ایده پردازی و تحقیق و پژوهش طی جلسات متعددی که با قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان برگزار شد تقسیم کارهای کلی صورت پذیرفت به این صورت که تامین اعتبار ریالی و شناسای تیم مستند ساز به اداره کل حفظ آثار و هماهنگی نیروهای مقاومت کننده در باشگاه افسران با لشکر ۲۸ پیاده کردستان باشد.

رسولی عنوان کرد: مستند مذکور پس از هفت ماه و ضبط دو هزار و ۱۰۰ دقیقه مصاحبه ۴۰ دقیقه از مصاحبه ها و ویدیوهای آرشیوی به صورت مستند مذکور استخراج شد که از ۱۱ نفر از اسراء وسرداران ارتش وسپاه مصاحبه و ضبط خاطره صورت گرفته و همچنین ۹ نفر از سربازانی که محاصره و درگیری نیروهای انقلاب با عناصر خود فروخته داشتند شناسایی و تاریخ شفاهی آنها ثبت وضبط گردیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار