کوشکی:

مقاومت رزمندگان اسلام و مشارکت مردم، معادلات جنگ تحمیلی را برهم ریخت

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حماسه سوم خرداد گفت: رژیم صدام با حمایت کامل قدرت‌های بین‌المللی، شورای امنیت و ۳۵ کشور به ایران حمله کرد و تلقی می‌کرد حکومت مردم‌نهاد ما به سادگی سقوط می‌کند اما مقاومت رزمندگان اسلام و مشارکت مردم، معادلات جنگ را برهم ریخت.
کد خبر: ۳۹۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ - 24May 2020

به عشق یک لبخند امام (ره)به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، محمدصادق کوشکی در ارتباط زنده با رادیو گفت‌وگو ضمن ارزیابی اهمیت آزادسازی خرمشهر در خلال جنگ هشت ساله اظهار داشت: رژیم صدام با حمایت کامل قدرت‌های بین المللی، شورای امنیت و ۳۵ کشور به ایران حمله کرد و تلقی می‌کرد حکومت مردم‌نهاد ما به سادگی سقوط می‌کند اما مقاومت رزمندگان اسلام و مشارکت مردم، معادلات جنگ را برهم ریخت.

قدرت‌های بیگانه این جنگ را تحمیل و تا روزهای آخر از صدام حمایت کردند اما در یک زمان تاریخی دریافتند مسیری که برای به زانو درآوردن ملت ایران پیش گرفته‌اند، غلط است و آن بزنگاه، لحظه‌ای بود که خرمشهر آزاد شد.

اسرائیل انتقام خرمشهر را از لبنان گرفت

به گفته کوشکی آزادسازی خرمشهر در وهله اول ناشدنی جلوه می‌کرد و صدام در این راستا رجزها خوانده بود. این‌ها تصور می‌کردند خرمشهر نقطه برتر جنگ به نفع طرف متخاصم در رسانه‌ها معرفی خواهد شد. ولی رسانه‌های امریکایی، انگلیسی و عرب‌های حامی صدام، فتح خرمشهر را راهبردی ترین فتح جنگ و تعیین کننده برای تغییر معادلات جنگ به نفع جمهوری اسلامی نام بردند ولی صرفا نمی‌خواستند به این پیروز اذعان کنند.

دوربین‌های خبری و تلویزیونی در لحظات اول این پیروزی را ثبت کرد و به همین جهت، بلافاصله شروع تجاوز رژیم صهیونیستی را به لبنان شاهد بودیم که دو سوم خاک این کشور اشغال شد. این حرکت را تلاش جهان استکبار برای جبران این فتح بزرگ می‌دانیم اما اثبات خودباوری در ملت ایران، مهم ترین تاثیر فتح خرمشهر در داخل بود.

۱۹ هزار اسیر عراقی

کوشکی فتح خرمشهر را بستری برای ایجاد قدرتی خودبنیاد و متکی به خداوند در میان جوانان ایرانی دانست و افزود: رزمندگان یک ماه برای فتح خرمشهر عملیات کردند و بیش از ۱۹هزار نفر از نیروهای بعث را به اسارت گرفتند و از آن پس، مدار جمهوری اسلامی وارد مسیر پیروزی‌های پی در پی شد.

عملیات والفجر ۸ و شگفتی سازترین عملیات ـ فتح فاو ـ بر آمده از دل آزادسازی خرمشهر بود و از آن پس تنبیه متجاوز مطرح شد و سازمان‌های بین المللی به این مسئله فکر کردند که به حقوق ملت ایران باید توجه شود و لذا از سال ۶۴ به بعد قطعنامه‌هایی تصویب شد که تا حدودی حقوق کشور و ملت ایران مورد توجه قرار گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی فتح خرمشهر را احیای غرور ملی خواند و افزود: شکل گیری خونین شهر همه ملت ایران را داغدار کرد تا سوم خرداد ۶۱ که رزمندگان اسلام نوید پیروزی را دادند و این داغ را از سینه مردم پاک کردند.

فتح خرمشهر در صحنه جهانی نشان داد ایران توانمندی بالایی برای دفاع از خود دارد و اجازه نخواهد داد قدرت‌های بین المللی برای ملت ایران تعیین سرنوشت کنند.

کوشکی همچنین با اشاره به جمله‌ای تاریخی از حضرت امام (ره) گفت: رزمندگان به صراحت می‌گفتند این عملیات را به عشق نقش بستن لبخندی بر لبان مبارک حضرت امام (ره) انجام می‌دهیم و ایشان فرموده بودند: آن‌هایی که فکر می‌کنند بچه‌های ما شهید شدند تا خرمشهر آزاد شود، نگاه کوته‌بینانه و ملی‌گرایانه دارند. ارزش شهیدان ما از همه جهان بیشتر است و اینگونه نیست که بگوییم بچه‌های ما شهید شدند تا خرمشهر آزاد شود. شهدا برای جلب رضای خداوند به شهادت رسیدند و یکی از دستاوردهای آن، آزادسازی خرمشهر بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار