حجت‌الاسلام قریشی:

عید فطر روز رهایی از بندهای گناه است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: عید فطر جشن رهایی انسان از بندهای گناه و هوای نفس بوده که به واسطه یک ماه دوری از گناه و روزه‌داری به دست آمده است.
کد خبر: ۳۹۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ - 24May 2020

عید فطر روز رهایی از بندهای گناه است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در مسجد امام صادق (ع) در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: عید فطر جشن رهایی انسان از بندهای گناه و هوای نفس بوده که به واسطه یک ماه دوری از گناه و روزه‌داری به دست آمده است.

وی افزود: باید دستاوردهای معنوی حاصل از ماه رمضان حفظ شود و مردم سعی کنند تا در طول سال از این دستاوردها محافظت کرده و اجازه ندهند وسوسه‌های شیطانی و نفسانی بر آنها غلبه کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه پاداش روزه‌داران به دست خداوند است، ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) در حدیثی می‌فرمایند که خداوند متعالی در روز عید به فرشتگان می‌فرماید مزد آنانی که به وظایف خود عمل کردند چیست؟ فرشتگان می‌گویند خدایا، پاداش آنها به دست توست و خداوند می‌فرماید شما فرشتگان گواهی بدهید که من بندگان خود را بخشیدم.

وی با بیان اینکه رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا متفاوت‌تر از سال‌های پیش بود، تصریح کرد: امسال مردم در این ماه با کمک مومنانه خود همدلی و اتحاد شان را به نمایش گذاشتند و امسال در واقع اوج ایثار و خدمت به خلق بود.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: درست است که ماه رمضان تمام شد اما همه باید توجه داشته باشند که کمک کردن و احسان به یکدیگر تنها محدود به این ماه نیست بلکه در طول باید دست نیازمندان را گرفت و به آنها کمک کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار