روایت خاطره‌ای از شهید «جعفر کریم‌پور»؛

سختی‌های جبهه را به امید پیروزی اسلام تحمل می‌کنیم

مادر شهید در روایتی آورده است: وقتی پسرم از جبهه می‌آمد، می‌گفتم چرا اینقدر لاغر شدی؟ جواب می‌داد اگر آنجا به من کمپوت می‌دادند، ما آن را سوراخ کرده و موادش را می‌خوردیم و بعد داخل آن آب ریخته و روی آتش می‌گذاشتیم. وقتی که گرم می‌شد با قند می‌خوردیم. می‌گفت: این حرف را جایی صحبت نکن، دشمن سوء استفاده می‌کند. ما این سختی‌ها را تحمل می‌کنیم تا اسلام پیروز و راه کربلا باز شود.
کد خبر: ۳۹۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ - 24May 2020

سختی‌های جبهه را به امید پیروزی اسلام تحمل می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شهید «جعفر کریم‌پور» فرزند «حسین» در تاریخ پنجم آبان ۱۳۵۰ در روستای متکه بابل به دنیا آمد و در تاریخ چهارم خرداد ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

در روایتی از مادر شهید آمده است:

«در نزدیک مسجد محل، یکی از اقوام ما عروسی داشت و قصد بردن عروس را داشتند و نوار ترانه را روشن کردند. او که موضوع را فهمید رفت و ضبط صوت را به منزل آورد. آن‌ها آمدند و خواستند او را کتک بزنند.

به من گفت: مادر تو دخالت نکن، این سیلی برای اسلام، دین و قرآن است. مردم می‌آمدند و می‌گفتند: پسرت از خیلی‌ها کتک خورد. چون که ما، روزه خواری کردیم و مانع این کار و کار‌های دیگر ما شد. می‌گفت: مادر، اگر مرا دوست دارید، دخالت نکنید. این سیلی برای اسلام، قرآن و آخرت است.

مادر شهید ادامه داد: وقتی پسرم از جبهه می‌آمد، می‌گفتم که چرا اینقدر لاغر شدی؟ جواب می‌داد اگر آنجا به من کمپوت می‌دادند، ما آن را سوراخ کرده و موادش را می‌خوردیم و بعد داخل آن آب ریخته و روی آتش می‌گذاشتیم. وقتی که گرم می‌شد با قند می‌خوردیم. می‌گفت: این حرف را جایی صحبت نکن، دشمن سوء استفاده می‌کند. ما این سختی‌ها را تحمل می‌کنیم تا اسلام پیروز و راه کربلا باز شود.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار