تحلیلگر عراقی:

عراق می‌تواند عربستان را به محاکمه بکشاند

«سعد الکعبی» گفت: دولت عراق می‌تواند از طریق شورای امنیت و سازمان ملل، عربستان سعودی را به دلیل جنایت‌هایی که تروریست‌های سعودی در عراق انجام داده‌اند، به محاکمه بکشاند.
کد خبر: ۳۹۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 24May 2020

عراق می‌تواند عربستان به محاکمه بکشاندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سعد الکعبی» تحلیلگر عراقی در واکنش به فایل صوتی منتشر شده از گفت‌و‌گوی منسوب به «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی، اظهار داشت که دولت بغداد باید از ریاض به شورای امنیت شکایت کند.

او به وبگاه المعلومه گفت که دولت عراق می‌تواند از طریق شورای امنیت و سازمان ملل، عربستان سعودی را به دلیل جنایت‌هایی که تروریست‌های سعودی در عراق انجام داده‌اند به محاکمه بکشاند.

الکعبی تأکید کرد که بغداد باید خواستار پرداخت غرامت مالی از سوی دولت سعودی شود؛ نه اینکه وزیر مالی خود را به ریاض بفرستد و این اقدام «سبک شمردن» خون مردم عراق است.

وی افزود: «انتشار فایل صوتی لو رفته از گفت‌و‌گوی قذافی و بن علوی، بار دیگر مسأله اقدامات و جنایت‌های عربستان سعودی و همپیمانانش در حق مردم عراق را مطرح می‌کند.»

به گفته این تحلیلگر عراقی، زندان‌های این کشور مملوء از تروریست‌های سعودی است و علاوه بر آن، تروریست‌های دیگری نیز از این کشور هستند که همچنان دست به عملیات می‌زنند و صرف وجود این تروریست‌ها برای اقامه دعوی علیه دولت سعودی به اتهام نقض منشور سازمان ملل کفایت می‌کند.

روز جمعه یک فایل صوتی منسوب به «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در گفت‌و‌گو با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی منتشر شد که در آن بن علوی به قذافی می‌گوید مقامات سعودی به اطلاع او رسانده‌اند که چهار هزار تروریست سعودی در عراق فعالیت دارند.

این فایل صوتی که به نظر می‌رسد مربوط به سال ۲۰۰۴ باشد، خشم بسیاری از شخصیت‌های عراقی را موجب شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار