نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

اگر خیانت بنی‌صدر نبود، خرمشهر سقوط نمی‌کرد/ زنده نگاه داشتن ياد و خاطره شهدا مي‌تواند آرمان‌هاي نظام را حفظ کند

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: امروز زنده نگاه داشتن ياد و خاطره رشادت و از خودگذشتگي شهدا و رزمندگان اسلام مي‌تواند آرمان‌هاي نظام را حفظ کند.
کد خبر: ۳۹۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ - 24May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز در مراسم توزیع بسته های معیشتی هنرستان دخترانه سمیه و هلال احمر استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر با بیان اینکه این عملیات در چهار مرحله انجام گرفت، اظهار داشت: امام با این جمله می‌خواستند بفرمایند از کسی غیرخدا کاری ساخته نیست و کسی کاری نمی‌تواند بکند.

وی افزود: امّا بزرگ‌تر از این حادثه، این بود که امام‌(رضوان الله علیه) آن مرد خدا و حکیم الهی به معنای واقعی کلمه وقتی خرّمشهر آزاد شد و زمانی که مجاهدت به‌بار نشست، فرمود که خرّمشهر را خدا آزاد کرد.

حجت الاسلام آل‌هاشم در تبیین معنای جمله "خرّمشهر را خدا آزاد کرد" گفت: این یعنی اگر شما مجاهدت کردید، قدرت خدا می‌آید پشت شما. اگر لشکری عقبه‌اش، ذخیره‌اش قدرت الهی باشد، این لشکر شکست ناپذیر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: امام به ما فهماند که وقتی مجاهدت می‌کنید، وقتی تنبلی نمی‌کنید، وقتی وارد میدان می‌شوید، وقتی نیروهای خودتان را به صحنه وارد می‌کنید، اینجا قدرت خدا است که پشت سر شماست، از این رو خرّمشهر را خدا آزاد می‌کند.

آل‌هاشم اضافه کرد: با این منطق، همه دنیای مسخّرِ استکبار را هم خدا می‌تواند آزاد کند. با این منطق، فلسطین هم می‌تواند آزاد بشود. با این منطق، هر ملّتی می‌تواند مستضعف نماند؛ به شرطی که این منطق تحقّق پیدا کند.

وی با بیان اینکه وقتی با این منطق وارد میدان شدیم، ترس و مرعوب شدن وجود نخواهد داشت، گفت: با این منطق قدرت نظامی یا تبلیغاتی یا پولی و مالی و اقتصادیِ قدرت ها در مقابل ما، دیگر ترسناک و هولناک نخواهند بود؛ چون به قدرت خدا متّکی هستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به خیانت های صورت گرفته در آن زمان علیه نظام اسلامی و خاک عزیزمان گفت: اگر خیانت بنی صدر نبود، به هیچ وجه خرمشهر سقوط نمی‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه فرماندهی هوشیارانه امام راحل و وحدت نیروهای مسلح عامل پیروزی در خرمشهر و آزاد سازی این شهر بود، خاطرنشان کرد: امروز زنده نگاه داشتن ياد و خاطره رشادت و از خودگذشتگي شهدا و رزمندگان اسلام مي‌تواند آرمان‌هاي نظام را حفظ كرده و اين نظام الهي را از گزند توطئه‌هاي دشمنان مصون نگاه دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک های مومنانه مردم در رزمایش مواسات گفت: مردم خطه آذربایجان در راستای درمان و کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا با محوریت مساجد صحنه‌هایی بی نظیر از همدلی را به نمایش گذاشته‌اند.

امام جمعه تبریز در پایان تصریح کرد: مردم استان ما از اوایل فروردین ماه سال جاری با تشکیل ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت به کمک نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا شتافتند و با فرمان رهبر معظم انقلاب در جشن نیمه شعبان کمک های مومنانه مردم جلوه ای دیگر به خود گرفت و امروز سراسر ایران اسلامی صحنه‌های بی‌نظیر از شکوه همدلی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار