۵۰ کامیون تجهیزات نظامی و لجستیک آمریکا از عراق وارد سوریه شد

یک کاروان نظامی آمریکا مرکب از ۵۰ کامیون با بالگرد‌هایی نظامی وارد خاک سوریه شد و به سمت شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه رفت.
کد خبر: ۳۹۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ - 24May 2020

۵۰ کامیون تجهیزات نظامی و لجستیک آمریکا از عراق وارد سوریه شدبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، ارتش آمریکا تجهیزات نظامی و لجستیک جدید از عراق به منطقه میدان‌های نفتی در شرق سوریه فرستاد و منابع محلی می‌گویند که آمریکا درصدد بازسازی پایگاه‌هایی برای خود در شهر الرقه در شمال سوریه است.

پایگاه خبری «اسپوتنیک» گزارش داد: «یک کاروان نظامی آمریکا مرکب از ۵۰ کامیون با پشتیبانی بالگرد‌هایی نظامی وارد خاک سوریه شد و به سمت شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه رفت».

اسپوتنیک به نقل از «طالب زیفا» تحلیلگر سیاسی سوریه می‌گوید که تحرکات نظامی اخیر آمریکا در پیرامون چاه‌های نفت نوعی از فشار‌های آمریکا بر دولت سوریه برای پذیرش معامله قرن و کاهش روابط خود با ایران است.

زیفا گفت: «آمریکایی‌ها پس از آزادسازی الرقه از جنگ تروریست‌ها حالا تلاش می‌کنند گروه‌های تروریستی را در بخش‌هایی از الرقه مجددا مستقر کنند نوعی فشار که هر بار که مذاکراتی میان دمشق و کُرد‌ها انجام می‌شود بروز می‌کند، زیرا آمریکایی‌ها همواره کُرد‌ها را به عدم نزدیکی به دمشق و تقویت گرایش‌های جدایی طلبانه‌شان تشویق می‌کنند چیزی که دمشق هرگز اجازه تحقق آن را نمی‌دهد».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار