نماینده ونزوئلایی بر لزوم اتحاد تهران-کاراکاس در مقابل امپریالیسم آمریکا تاکید کرد

رئیس پیشین و نماینده فعلی مجمع ملی ونزوئلا ارسال بنزین از ایران به این کشور را یک گام رو به جلو برای تقویت اتحاد میان تهران و کاراکاس در مقابل آمریکا خواند.
کد خبر: ۳۹۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ - 25May 2020

نماینده ونزوئلایی بر لزوم اتحاد تهران-کاراکاس در مقابل امپریالیسم آمریکا تاکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دیسدادو کابلو» نایب رئیس حزب اتحاد سوسیالیست و نماینده فعلی مجمع ملی ونزوئلا با تاکید بر اهمیت اتحاد میان تهران و کاراکاس، انتقال چند کشتی حامل بنزین از ایران به ونزوئلا را باعث تقویت یکپارچگی میان دو ملت خواند.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: ملت دو کشور که مورد هجوم امپریالیسم هستند تصمیم گرفته‌اند یک قدم رو به جلو برای عزت و سربلندی بردارند و کشور‌های امپریالیستی نمی‌توانند این را ببینند.

وی در نهایت تاکید کرد که ما در این نبرد پیروز خواهیم شد.

ایران در روز‌های گذشته با توجه به مشکل تامین بنزین در ونزوئلا پنج نفتکش خود را عازم این کشور کرده است، اقدامی که عصبانیت شدید مقامات آمریکایی را در پی داشته است.

حجت الله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس روز یکشنبه با اعلام ورود اولین نفتکش حامل سوخت ایران برای ونزوئلا در توئیترش با انتشار تصویر دیدار هوگو چاوز با مقام معظم رهبری نوشت: «دو رهبر، دو کشور و دو انقلابی که قلب‌هایشان با هم است.»
وی افزود: «امروز بیش از هر زمان دیگری پیوند‌های دوستی و برادری بین ایران و ونزوئلا قوی‌تر و عمیق‌تر شده است. اولین تانکر سوخت ایران به ونزوئلا رسید. سپاس از وزارت دفاع ونزوئلا برای اسکورت نفتکش‌ها.»

در پی انتشار این اخبار، یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است. پس از آن تحرکاتی از سوی آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با هدف ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا صورت گرفت.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار