«نیکلاس مادورو» از دولت و ملت ایران قدردانی کرد

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به ورود اولین کشتی حامل سوخت ایران به این کشور ضمن تشکر از مردم ایران تاکید کرد که تهران و کاراکاس حق دارند آزادانه تجارت کنند.
کد خبر: ۳۹۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ - 25May 2020

«نیکلاس مادورو» از دولت و ملت ایران قدردانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد که تهران و کاراکاس حق دارند که آزادانه تجارت کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری Globvision وی در دیدار با اعضای کمیته ریاست جمهوری ونزوئلا در مبارزه با ویروس کرونا گفت: ایران و ونزوئلا صلح می‌خواهند و ما حق داریم که در دریا‌های آزاد تجارت آزادانه داشته باشیم.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنن در حساب توئیتری خود با تشکر از ایران برای ارسال بنزین به این کشور با انتشار تصاویری از کشتی ایرانی حامل بنزین برای این کشور نوشت: «پایان ماه رمضان برای ما ورود کشتی Fortune را به ارمغان آورد؛ نشانه‌ای از همبتسگی میان مردم جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا. در جایی که کشور‌های امپریالیستی میخواهند با زور احکام خود را تحمیل کنند، فقط برادری میتواند مردمان آزاد را نجات دهد. متشکرم ایران.»

وی همچنین از ملت ایران به خاطر همبستگی با مردم ونزوئلا، پشتیبانی از کاراکاس و شجاعت در تصمیم گیری قدردانی کرد.

مادورو با اشاره به ورود اولین کشتی حامل سوخت گفت: ورود اولین کشتی حامل سوخت و مشتقات نفتی برای تولید بنزین در داخل، ارمغان توافق جامع همکاری است که میان تهران و کاراکاس امضا شده است.

تصمیم ایران برای ارسال بنزین به ونزوئلا که به خاطر تحریم‌های آمریکا با کمبود سوخت مواجه است با عصبانیت مقامات واشنگتن همراه شده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار