نماینده عراقی:

بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند

نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق خواستار شکایت دولت مصطفی الکاظمی علیه عربستان سعودی به دلیل نقش آن در ویرانی عراق در دوران اشغالگری داعش شد.
کد خبر: ۳۹۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ - 25May 2020

بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فاضل جابر» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، امروز (دوشنبه - ۲۵ می)، از دولت «مصطفی الکاظمی» خواست تا علیه عربستان سعودی و کلیه کشور‌هایی که شهروندان آن‌ها در تخریب عراق مشارکت داشتند، در شورای امنیت شکایت کند.

وی در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: عراق دارای صد‌ها سند و مدرک است که نشانگر محکومیت عربستان سعودی و شمار زیادی از کشور‌هایی است که اتباع آن‌ها در کنار داعش، طی عملیات‌های آزادسازی، صد‌ها میلیارد دلار به عراق خسارت وارده کرده‌اند.

جابر افزود: فایل صوتی افشا شده اخیر از گفت‌وگوی القذافی و وزیر خارجه عمان که طی آن مشخص شد که چهار هزار نیروی سعودی برای جنگ در کنار داعش به عراق اعزام شده بودند، تنها یکی از صد‌ها ادله قانع‌کننده درباره مشارکت عربستان در جنگ داعش با عراق است.

این نماینده عراقی تصریح کرد: این حق قانونی عراق است که عربستان سعودی و کلیه کشور‌هایی را که شهروندان آن‌ها در کنار داعش با عراق جنگیدند، بازخواست کند. طرف‌هایی که دارایی‌ها و اموال زیادی از عراق را از بین بردند و چرخه اقتصاد را در جریان اشغال یک سوم از مساحت این کشور فلج کردند.

وی افزود: از دولت مصطفی الکاظمی می‌خواهیم که در شورای امنیتی علیه عربستان و کلیه کشور‌هایی که اتباع آن‌ها در تخریب و ویرانی عراق نقش داشتند، شکایت کند.

پیش‌تر «حسن سالم» نماینده فراکسیون پارلمان «صادقون» عراق نیز تأکید کرده بود که باید «رژیم سعودی، مجرم شناخته شود. زیرا مسئولان آل سعود، تأمین مالی تروریسم در عراق و منطقه را بر عهده دارند.»

وی افزود: کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق باید موضع قاطعی در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند.

سالم با بیان اینکه اعضای پارلمان عراق در پی شکایت و مجرم دانستن رژیم سعودی هستند، تأکید کرد: «سکوت در قبال اقدامات سعودی در قبال عراق، خیانت به خون ملت عراق است».

جمعه پیش یک فایل صوتی منسوب به «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در گفتگو با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی منتشر شد که در آن بن علوی به قذافی می‌گوید مقامات سعودی به اطلاع او رسانده‌اند که ۴هزار تروریست سعودی در عراق فعالیت دارند.

این فایل صوتی که به نظر می‌رسد مربوط به سال ۲۰۰۴ باشد، خشم بسیاری از شخصیت‌های عراقی را موجب شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها