یک دیپلمات:

مقبولیت آمریکا در جهان به شدت کاهش پیدا کرده است

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه امروز مقبولیت آمریکا در جهان به شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: آمریکا به دنبال این است که تمام دیدگاه‌های خود را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی به دیگران دیکته کند، اما دنیا دیگر این را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۳۹۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ - 26May 2020

مقبولیت آمریکا در جهان به شدت کاهش پیدا کرده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن پاک‌آیین» در گفت‌وگویی، اظهار داشت: آمریکا سال‌هاست که از ابرقدرت بودن فاصله گرفته و مسیر افول خود را طی می‌کند و نه‌تنها ایرانی‌ها و انقلابی‌ها بلکه کارشناسان خبره جهان هم در رابطه با افول آمریکا اتفاق‌نظر دارند.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه امروز مقبولیت آمریکا در جهان به شدت کاهش پیدا کرده است بیان کرد: میزان تنفر مردم و مقامات جهان از آمریکا و سیاست‌های او رو به تزاید است و علت آن در سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه و نگاه از بالا به پایین استکبار به ملت‌ها و کشور‌های دیگر جهان است.

وی گفت: آمریکا به دنبال این است که تمام دیدگاه‌های خود را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی به دیگران دیکته کنند، اما دنیا دیگر این را نمی‌پذیرد و برای اینکه بتواند نظر خود را تحمیل کند به اقدامات خلاف موازین حقوق بشری دست می‌زند که مقبولیت او را در جهان به شدت خدشه‌دار کرده است.

پاک‌آیین افزود: جنایات آمریکا بعد از لشکرکشی به عراق، اشغال افغانستان در این کشور، جنایات یمن، حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و رژیم جنایتکار سعودی، نقض حقوق بشر در داخل کشور آمریکا علیه مهاجرین و رنگین پوستان و مواضع خلاف حقوق بشری ترامپ و پمپئو تاثیر بسیار جدی در کاهش مقبولیت آمریکا گذاشته و افول این کشور را تسریع کرده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار