هواپیمای ویژه صهیونیست‌ها در فرودگاه خارطوم فرود آمد

منابع صهیونیستی از فرود هواپیمای ویژه رژیم صهیونیستی در فرودگاه بین‌المللی خارطوم خبر دادند.
کد خبر: ۳۹۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ - 26May 2020

هواپیمای ویژه صهیونیست‌ها در فرودگاه خارطوم فرود آمدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «شمعون آران» نویسنده بخش امور عربی مرکز پخش تلویزیونی رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، از فرود یک هواپیمای ویژه رژیم صهیونیستی در فرودگاه خارطوم، پایتخت سودان، خبر داد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، شمعون آران در ارتباط با افرادی که در این هواپیما بوده‌اند جرئیاتی منتشر نکرده است.

«ایتای بلومیتال» روزنامه‌نگار صهیونیست روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز در این ارتباط گزارش داد که این هواپیما از نوع «N 84UP» بوده است.

به گفته القدس العربی، برخی منابع «موثق» سودانی نیز فرود این هواپیما را تأیید کردند. این درحالی است که مقامات دولت سودان از ارائه توضیح در خصوص اینکه هواپیمای یادشده وابسته به کجاست، خودداری کردند.

ماه فوریه گذشته رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اساس توافق با دولت انتقالی سودان، هواپیماهای تجاری این رژیم از حریم هوایی سودان برای پروازها خود استفاده می‌کنند.

این توافق درست پس از آن شکل گرفت که دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، بهمن ماه گذشته، اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در سفر به اوگاندا با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و درباره «همکاری برای عادی‌سازی روابط» میان تل‌آویو و خارطوم رایزنی کرده است. این مسئله بعدها از سوی خود البرهان نیز تایید شد بطوریکه وی اعلام کرد، آمریکا زمینه این دیدار را فراهم کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار