سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق:

تروریست‌های داعش دیگر خطری برای عراق محسوب نمی‌شوند

یحیی رسول گفت: تروریست‌های داعش توانایی ایجاد تهدید برای امنیت این کشور را ندارند.
کد خبر: ۳۹۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ - 27May 2020

تروریست‌های داعش دیگر خطری برای عراق محسوب نمی‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی رسول» سخنگوی نظامی نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق گفت که تروریست‌های داعش دیگر همچون سابق خطری برای امنیت و شهروندان عراقی ندارند.

به نوشته وبگاه الاخباریه، او در ادامه تأکید کرد عدم نگرانی از تهدید داعش به معنای جدی نگرفتن این تهدید نیست و ده‌ها عملیات نیرو‌های مسلح علیه مخفیگاه‌های داعش در هفته‌های گذشته گواه بر این مسأله است.

وی عملیات‌های اخیر را پیشدستانه توصیف کرد و گفت که بر پایه رصد اطلاعاتی و امنیتی صورت می‌گیرد و عمده این اطلاعات نیز در پی بازجویی از عناصر بازداشت شده به دست می‌آید.

شب گذشته تیپ ۴۳ الحشد الشعبی از بازداشت «ایوب عدای العانی» مسئول اطلاع‌رسانی داعش در شمال بغداد خبر داد. پیش از آن نیز یگان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که «معتز نومان عبد نایف نجم الجبوری» (معروف به حجی تیسیر) معاون سرکرده داعش و «والی عراق» در استان دیرالزور سوریه کشته شده است.

این نهاد در ۳۱ اردیبهشت ماه نیز اعلام کرد که «عبدالناصر قرداش»، گزینه احتمالی برای جانشینی ابوبکر بغدادی، سرکرده معدوم گروه تروریستی داعش به دام افتاده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار