نگاهی به زندگی‌نامه شهید « قبادی»؛

فرزاد علاوه بر پرورش روحی و معنوی، ورزشکار هم بود

در فرازی از زندگی نامه شهید سید «فرزاد قبادی» آمده است: وی علاوه بر پرورش روحی و معنوی، جهت بالابردن توان جسمی‌اش تلاش می‌کرد تا هر چه آماده‌تر به مقابله با دشمنان میهن اسلامی بپردازد.
کد خبر: ۳۹۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ - 27May 2020

فرزاد علاوه بر پرورش روحی و معنوی، جهت بالابردن توان جسمی اش تلاش می نمودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سید «فرزاد قبادی» یکم شهریور سال ۱۳۴۷ در شهرستان کوهدشت دیده به جهان گشود. وی در سن ۷ سالگی در دبستان ثبت نام کرد. پس از اتمام دوره‌ی ابتدایی راهی مدرسه‌ی راهنمایی شد. او دوره راهنمایی را در مدرسه ی طالقانی کوهدشت با موفقیت به پایان رساند.

پس از حمله‌ی عراق به مرزهای وطن، فرزاد قلبش به امید رفتن به جبهه می‌تپید تا این که سیزدهم فروردین سال 1363 با لباس بسیجی به یاری تخریب‌چیان تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) شتافت و مدت ۴ ماه در جبهه خدمت کرد. بعد از آن دوباره در سی ام دی ماه همان سال لباس رزم پوشید و راهی مناطق عملیاتی شد و در گردان محبین تیپ ۵۷ مشغول دفاع از کیان اسلامی شد.

وی در هنگام تحصیل و رزم، در رشته‌ی ورزشی تکواندو، در باشگاه ورزشی پوریای ولی کوهدشت فعالیت می کرد. فرزاد علاوه بر پرورش روحی و معنوی، جهت بالابردن توان جسمی اش تلاش می نمود تا هر چه آماده تر به مقابله با دشمنان میهن اسلامی بپردازد.

شهید قبادی هفتم دی سال 1364 به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در بهمن سال 1365 در عملیات والفجر ۹ شرکت کرد. عملیات والفجر در پنجم اسفند سال 1365 با رمز مقدس «ياالله ياالله ياالله» در منطقه‌ی عملیاتی شمال شرقی سلیمانیه ی عراق آغاز شد. کمتر از دو ساعت با رشادت و حماسه آفرینی رزمندگان غیور تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) همه ی اهداف از پیش تعیین شده، مثل ارتفاعات ناصر، کچل برو و تپه سبز را به تصرف خود در آورد.

چند روز پس از انجام عملیات والفجر یعنی در یازدهم فروردین سال 1365 فرزاد قبادی در این منطقه‌ی عملیاتی مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و از ناحیه سر و دست به شدت مجروح شد. وی چند ساعت پس از مجروحیت به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار