معرفی کتاب؛

«برادران باغ بهشت»

کتاب «برادران باغ بهشت» زندگینامه و خاطرات سرداران شهید «سید مصطفی و سید جواد میر شاکی» است که به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان چاپ شده است.
کد خبر: ۳۹۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ - 27May 2020

«برادران باغ بهشت»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کتاب «برادران باغ بهشت» بر اساس زندگینامه و خاطرات سرداران شهید «سید مصطفی و سید جواد میر شاکی» است که به نقل از دوستان، همرزمان و خانواده این دو شهید والا مقام، توسط «محمد تقی عزیزیان» به رشته تحریر درآمده است. 

این کتاب 207 صفحه‌ای را انتشارات «پراکنده» در سال 1397 به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان چاپ و منتشر کرد.

برشی از متن کتاب:

تدبیر فرمانده

راوی: حاج اصغر شیاس- داماد و همرزم شهید

گردان «ابوذر» مثل گردان‌های «انبیاء» خرم آباد و «ثار الله» بروجرد که عمل کننده بودند، هنوز در بهت شب اول عملیات «خیبر» مانده بود. داغ دوری خیلی از بچه‌ها سنگینی می‌کرد برشانه زخمی تتمه رزمنده ها. هر داغی رنجی داشت. مثل شهیدان که هرکدام رنگ و بویی داشتند. آنچه بیشتر از همه خاطرها را می آزرد داغ فرمانده بود.

جای خالی فرمانده شهید «خیر الله توکلی» با هیچ مسکنی از یاد نمی‌رفت. نه می‌شد آه و ناله زخمی‌ها را نادیده گرفت. نه رد خون را از صورت بچه‌ها سترد.

گردان با همین حال و روز تحویل فرمانده جدید یعنی «سید مصطفی» شده بود. سید با پیراهنی سفید که با لکه‌های خون یاران شهیدش گل انداخته بود و از دور به چشم می‌آمد بین بچه‌ها نشست. زخمی‌ها التیام نیافته بودند و ضجه کنان زخمی‌ها را هم تسکین داده بود. شب دوم عملیات با گردان «ابوذر» اهواز ادغام شدیم. آرام آرام دردهای بچه‌ها داشت به فراموشی سپرده می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها