وزیر خارجه آمریکا:

هنگ کنگ دیگر «خودمختار» نیست/ درباره حضور شرکتها تجدید نظر می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شده که «هنگ کنگ» دیگر یک منطقه خودمختار نیست و تهدید کرده که درباره حضور شرکت‌ها در این منطقه تجدید نظر می‌کند.
کد خبر: ۳۹۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳ - 27May 2020

هنگ کنگ دیگر «خودمختار» نیست/درباره حضور شرکتها تجدید نظر می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی روز چهارشنبه مدعی شده است که منطقه «هنگ کنگ» دیگر یک منطقه خودمختار نیست.

این سخنان وزیرخارجه آمریکا تنها ساعاتی پیش از برگزاری جلسه برای تصویب قانون جنجالی «امنیت ملی» در چین ایراد شده که قانونی مربوط به هنگ کنگ است.

وزیرخارجه آمریکا همچنین در این سخنان گفته است که با توجه به وضعیت پیش رو، آمریکا درباره حضور شرکت‌های تجاری و مالی در هنگ کنگ تجدیدنظر خواهد کرد، چون ممکن است که وضعیت هنگ کنگ آن گونه که چین در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک منطقه خودمختار وعده داده بود، دیگر نباشد.

این سخنان پمپئو دو روز پس از آن اعلام می‌شود که «رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در سخنانی چین را بار دیگر به اعمال تحریم‌های همه جانبه اقتصادی تهدید کرد.

مشاور ترامپ تهدید علیه چین برای اعمال تحریم را به دلیل آنچه «مسائل حقوق بشری در هنگ کنگ» خوانده، عنوان کرده بود.

در این ارتباط مشاور ترامپ گفته است که اگر چین «قانون امنیت ملی» مورد نظر خود را که به کنترل بیشتر در منطقه خودمختار هنگ کنگ منجر می‌شود، اجرایی کند، تحریم‌های گسترده‌ای بر پکن اعمال خواهد شد.

پیشتر چین در جریان اجلاس سالانه حزب کمونیسم از تصویب قانون «امنیت ملی» هنگ کنگ خبر داده بود، هرچند اجرای آن در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا به تأخیر افتاده است.

به نظر می‌رسد کشورهای غربی و بویژه آمریکا طی چند هفته گذشته موضوعات مختلفی را در راستای افزایش فشار سیاسی و اقتصادی علیه چین دنبال کرده‌اند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار