سردار تنگسیری:

ساخت شناور تهاجمی با قابلیت حمل بالگرد/ بغل گوش آمریکایی‌ها هستیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز اعلام می‌کنیم هرجا آمریکایی‌ها هستند ما هم بغل گوششان هستیم و در آینده نزدیک بیشتر هم احساسمان خواهند کرد.
کد خبر: ۳۹۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ - 28May 2020

ساخت شناور تهاجمی با قابلیت نشستن بالگرد/ بغل گوش آمریکایی‌ها هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» در مراسم الحاق ۱۱۲ فروند شناور به ناوگان دریایی سپاه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت نیروی دریایی اظهار داشت: امروز نیازمند حضور در دریا هستیم. نیروی دریایی سپاه برای همین راهبرد آماده شده و هرگونه تهدید را خنثی کرده است.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه در هر صحنه‌ای که نیاز باشد، حضور می‌یابد.

فرمانده ندسا در ادامه درباره ویژگی‌های این شناورها گفت: این شناور‌ها چابک، پویا و اثرگذار در تمام صحنه‌ها هستند. این ۱۱۲ فروند شناور ویژگی‌های خاصی دارند که سرعت و طراحی منحصر به فرد از ویژگی‌های این شناورها‌ست.

سردار تنگسیری گفت: مانور فوق‌العاده زیاد، آب‌خور کم و دقت در سلاح‌های به کار برده شده در این شناور‌ها زیاد است. ساخت این شناور‌ها از افتخارات نیروی دریایی سپاه است که در داخل کشور ساخته می‌شود؛ شناور‌های میعاد در کارخانجات سپاه و شناورهای ذوالفقار در کارخانجات وزارت دفاع ساخته شده است.

وی تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که در دو هزار و در ۲۰۰ کیلومتر سواحل جنوب حضور داریم و سازه‌های ساخت داخل را استفاده می‌کنیم. تقویت بسیج دریایی دشمن را ناامید کرده است، این شناور‌ها در اختیار بسیج دریایی قرار می‌گیرد. ما ۲۴۸ ناوگروه بسیج دریایی با ۲۳ هزار شناور سازمان داریم که برای ما این نیز افتخار است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز اعلام می‌کنیم که هرجا آمریکایی‌ها هستند، ما هم بغل گوششان هستیم و در آینده نزدیک بیشتر هم احساسمان خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز ثابت کردیم «ما می‌توانیم» و در بخش‌های مختلف این مسئله را ثابت کرده‌ایم، بیش از ۹۵ درصد شناور‌ها را در کشور می‌سازیم و در آینده نزدیک این میزان افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به شناور رعد با طول هفت و نیم متر که قابلیت حرکت در اقیانوس را نیز دارد، تصریح کرد: امروز تهدید را جدی گرفته‌ایم؛ از مرگ نمی‌ترسیم، همه آماده جانفشانی هستند؛ این را در عمل نشان خواهیم داد و در دهان دشمن خواهیم زد و روزی خواهد رسید که ۲ درصد وابستگی در ساخت ناوگان مورد نیاز نیز رفع می‌شود.

سردار تنگسیری از اقدامات نیروی دریایی سپاه برای طراحی و ساخت یک شناور تهاجمی با قابلیت نشستن بالگرد بر روی آن به نام شهید سلیمانی خبر داد و گفت: یکی از شناور‌هایی که در حال طراحی آن هستیم به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است.

فرمانده ندسا ادامه داد: شناور‌های حاج قاسم سلیمانی قابلیت‌های بسیاری خواهد داشت که از جمله آن به طول ۶۵ متری و قابلیت نشست و برخاست بالگرد بر روی آن می‌توان اشاره کرد. موشک هوایی و سطحی این شناور‌ها نیز طراحی شده است و بزودی در سه کارخانه در نقاط مختلف ساخته خواهد شد؛ همچنین یک شناور نیز با نام شهید ابومهدی المهندس در حال طراحی است که این دو شناور بزودی به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها